Fru E

Alla inlägg under mars 2011

Av Marie - 15 mars 2011 17:01

Åh vilket härligt väder soligt ljust och fint . det var så ljust i morse att jag inte behövde ha reflexvästen på mej . Det är alltså dags att lägga undan den , nej den behövs nog ett tag till på kvällarna när det är hundpromenad .

 

Ikväll inget speciellt på agendan , förutom att vi får matleverans från Beckes kök man tackar . Det är lyxigt värre och jag/vi är så tacksamma :)

I kväll är det Sofias Änglar men jag har inte den kanalen så jag får se detta på play senare . Är ledig på torsdag men då ska jag först till Tandläkaren och sen tillbaka till frissan , har aldrig hänt förut att jag inte är nöjd men det kommer att fixa sej.

Ha en bra kväll och kram    Marie

Av Marie - 14 mars 2011 19:11

Nyss hemkommen från Storvreta , har varit hos en jobbarkompis och ätit Pitepalt ,  fick i mej 3 ! ! stycken och supergott var det , tack Catharina .

 

Inte så rolig dag , känner mej trött och tänker nog gå och lägga mej tidigt idag.

Om ni undrar vad tidigt är för mej så är det vid 21 tiden men det kan nog bli svårt, ska åka tillbaka till Storvreta om en stund och hämta 2 tonåringar .

 

Nu är det snart dax för nyheter , måste se vad som har hänt i bl a Japan och såklart i Libyen - Ha en fortsatt fridfull kväll   Marie

 

Av Marie - 14 mars 2011 05:31

Usch overkliga bilder rullar in från Japan och rakt in i vardagsrummet . Man tror knappt att bilderna är sanna . Men det är otäckt , bilar, hus ,bråte och bussar omvartannat och inte vet man hur många som är borta .

Nej man har tur som bor där man bor   

Är uppe tidigt för jag ska såklart jobba , ikväll ev pitepalt med några goa arbetskamrater i Storvreta .

Igår var vi runt och fika och hälsade på folk , det är bäst att passa på nu när H inte kan snickra .

 

En bra dag till er , jo förresten Solsidan hade sitt sämsta avsnitt igår, tycker jag

i alla fall . Men det struntar vi i nu, nu vill vi att snön ska försvinna och våren komma hit :) Kram    Marie

Av Marie - 13 mars 2011 07:54

Men idag var det väl jag som väckte tuppen i alla fall , kl 6 vaknar väl jag .

Låg ialla fall kvar till 06.45 . Nu har man plockat in i diskmaskinen efter middan igår som blev lyckad och hämtat in ved.

Jaha var det rätt låt som vann , ja inte sjutton vet väl jag men jag tippade fel ,jag trodde att Danny skulle vinna men det blev ju Erik Saade . Lycka till önskar vi honom i Tyskland :)

 

I dag ska vi försöka få in takpanelen i huset , men det är damernas skidskytte staffet oxå , men som sagt det finns ju radio man kan lyssna på .

Vi hörs , kram    Marie

Av Marie - 12 mars 2011 13:02

Om ni frågar mej , och jag vet ju bäst.

Av Marie - 12 mars 2011 09:40

Jaha pubkväll igår , trevligt att träffa lite grannar , några nya trodde jag,  då visar det sig att de har bott här några år !!! otroligt . Lite trött i mössan är man nog idag , men det blir bättre och bättre .

I kväll kommer syrran med sambo och hund och tittar på Mello och äter mat , så trevligt . Stitch kommer att bli så glad för Zemlan är hans bästa kompis , de har känt varandra sen de var valpar . Det kan hända ibland att Zemlan ledsnar ur på Stitch för att han har mer energi och vill leka och busa mer än hon vill :)

Den här ordningen tror jag att det blir:

1 Erik Saade

2 Danny

3 Sara Varga

4 Playtones

Rätt eller fel om några timmar vet vi . En bra kväll kram  Marie

Av Marie - 11 mars 2011 17:38

Ikväll blir det till att titta på finalen av På spåret. Jag tror att vi sen hastar ner till Ärentuna bygdegård där det är Pubkväll ikväll . Har ni inget för er , titta in vet ja .

I morgon Mellofinal och fira M som har fyllt år . Min kära syster kommer hit med hund och sambo och äter mat . Men hon har varit och fixat i munnen och får bara äta söppe , undrar hur det blir om man mixar fläskfile och gratäng !!! Nej då jag ska fixa en god soppa till henne och glass :)

 

I kväll blir det ingen xtravaganza mat det blir lasagne och sallad från igår men det gör ingenting för jag åt annan mat igår .

En bra kväll till alla och en bra helg   Marie .

Av Marie - 10 mars 2011 08:04

Idag kommer takpanelenen , äntligen får man måla , ja det ska gelackas först så att inte kvistarna syns. Om det är nån som har lite tid över och känner sej manade så varsogoda och anmäl er:) Det blir V fasad vitmålad takpanel, det kommer att bli ooootroligt vackert.

Har en ledig fm och jobbar kväll , det var meningen att jag skulle med M till astma kliniken med hon var sjuk . Ja så nu har man bytt i onödan, nej det är skönt med sovmorgon oxå .

Har även en sjuk man hemma , jag säger bara AXLAR , nu är det vänster axels tur suck , det kostar på att bygga själv. Nu går han omkring med mitella men vi hoppas att det snart blir bättre men det finns att göra som sagt måååla all takpanel till ö-våningen . Ni får ha en bra dag idag den 10 Mars , kramar frän mej  Marie

Ovido - Quiz & Flashcards