Fru E

Alla inlägg under april 2011

Av Marie - 30 april 2011 16:59

Nymodernigheter med Kvalborg men så är det väl . Ja så var det inte när en annan var ung och det var ju i och för sig på Moses tid :)

Idag har Mariana namnsdag och H:M Konungen har födelsedag Grattis säger vi till er.

Jag har jobbat och har precis kastat in en potatisgratäng i ugnen men jag skäms lite för det är halvfabrikat men i bland har nöden ingen lag . Det blir ugnstekt lax till mumsfillibabba  . Ha en bra kväll och synd att det böåser , vi får se om de tänder kasen här i Ärentuna . Hej hopp   . Marie


Av Marie - 28 april 2011 08:20

Skönt med en ledig dag idag efter en urjobbig kväll på arbetet igår.

Idag står det på agendan : Handla, måla, promenad /springa,  duscha och sen till Gränby och hämta upp 2 fd arbetskamrater och åka till en tredje fd arbetskamrat. Vi ska bjuda henne på mat och det ska bli så trevligt   .

Det ser ut att bli en solig och fin dag .

Idag är det Tyra och Ture som har namnsdag grattis till er. Kram  Marie   

Av Marie - 27 april 2011 10:18

Jobbar kväll men ska på en trackutbildning på KTC så jag måste åka in tidigare.

Tänker inte ta nån promenad idag eller springa det får bli i morgon :)

Tänker vila mej i form idag Ha ha ha .

Inte mycke till värme idag tycker jag . Vem har namnsdag idag då jo Engelbrekt , grattis till dej . Nu en dusch och sen dax att åka till bussen .

Ha en bra dag och kramar alla ni   Marie

Av Marie - 26 april 2011 18:50

Känner mej trött och sliten , blir nog inte så mycket målning idag  - tror jag .

Tog buss till  Svista och gick sedan hem, ca 3 km och det varfaktiskt några som såg chockade ut :) förstår inte varför ? Det var även en granne som stannade och undrade om jag ville äka sista biten - tack Marie . Men jag fortsatte att gå hem. Är man envis så är man :)

Vilka är det som har namnsdag idag då ? jo Teresia och Terese Grattis till er .

Mannen är ute och hjälper en svåger med bilen och jag ska snart till Storvreta och hämta hem yngsta sonen . Jag önskar er en bra kväll , nu ska jag ut och hänga tvätt sen blir det nog en balja med lut ( kaffe ) Hej hopp .

  Marie

Av Marie - 25 april 2011 19:30

Min dator har varit kapad av ett stycke son som har LAN at 2 dgr .

ja vad har hänt då ? Inget speciellt . Polisbesök och målning av takpanel , alltså inget konstigt alls . En helt vanlig helg alltså :) Nej då polisen för att  hämta en vad vi tror stulen cykel som hade stått hos oss  i en vecka . Jag ringde på lö och på sö kom de , snabbt jobbat tycker jag :)

En bra kväll och kramis till er   Marie.

Av Marie - 23 april 2011 09:04

Startade upp denna påskafton med att springa och nu lite frukost .

I dag säger vi grattis till Georg och Göran . Vilket härligt väder vi har va  - igt och fint . Bra väder som sagt ute att vara inne i . Jag måste fortsätta att måla , det känns som om det aldrig ska ta slut .

I går var vi och grillade i Årsta och det var så trevligt , tack syster och måg :)

I kväll får vi se vad det blir .

Jag önskar er alla en fortsatt trevlig påsk  :)

  Marie

Av Marie - 22 april 2011 08:08

Långfredag idag och det är väl förväl att det inte är som det var när man var liten .

Då var allt stängt , inget bra på tv och sorgemusik på radion h e l a d a  n .

Men snacka om att dan blev lång då :)

I dag ska jag fortsätta att grundmåla takpanelen och ikväll ska vi till Öfre Årsta och grilla så nu vill jag att solen ska titta fram och det börjar den göra nu :)

En skön dag till alla vad ni än ska göra kram   Marie , ja just ja grisen ska väl va me  

Av Marie - 21 april 2011 08:38

Hann inte springa igår så det fick bli nu på morgonen istället . Nu lite frukost och läsa Unt och dricka en kopp kaffe . Efter det blir det nog Gränby C , grabbarna behöver ha nya gympadojjor och vi behöver påskhandla lite. Vi brukar inte fira påsken så mycket men lite ägg, sill och lax vill man ha  . Fast grabbarna är ganska stora så vill de leta  påskägg på lördag  och det ska de få göra .

Jag fick lite backning på målningen igår så det är bara att göra om och göra rätt :)

Nej nu är kaffet klart  att hällas upp . Mmmm gott .

Det ser ut på väderkartorna  som om det  blir bra vädet så ut i solen ni som kan .

GLAD PÅSK till er alla  kramar från mej som heter Marie   

  



Ovido - Quiz & Flashcards