Fru E

Alla inlägg under april 2013

Av Marie - 30 april 2013 09:36

Kungen fyller år och Valborg har namnsdag och inget av det inkräktar på mitt liv .
Två av ungdomarna ska ner på stan och härja , så vi får väl se hur det blir :))
Jag jobbar på dan idag och sen blir det mat hemma ikväll som vanligt men lite finare kanske , matjesill gräddfil och potatis , lax med pressad potatis och till dessert äppelpaj med marsansås , gott värre .
Om vädret tillåter så blir det en sväng ner till kasen senare under kvällen . En trevlig Valborg och en fin 1:a Maj önskar jag er alla
Kram från mej M

Av Marie - 26 april 2013 11:29

Ingen rolig syn , nästan så att man får ångest över hur tjocker man har blitt . Jag vet att jag lagt på mej men att det var så illa trodde jag inte men det kanske beror på att jag inte har någon helfigursspegel hemma , tänkte försöka hitta nåt nytt och ställde mej i provhytten oj oj ser man ut som jag gör nu ska man inga nya kläder ha , jo möjligtvis att ett tält skulle passa :)

Nu jävlar ska 10 kg bort kan jag lova här och nu på stående fot på Gränby Centrum , dagen efter lön och det är mycket folk här idag , ps jag lovar att dokumentera , nej inte med bilder haha det ska jag bespara er alla .
Kram på er alla och en trevlig helg , själv ska jag jobba fredag till söndag .
M

Av Marie - 24 april 2013 22:35

Efter mat , skjuts och hämtning lite glass och jordgubbar inhandlade utanför Luthagenslivs , helt okej faktiskt :)

Imorgon ledig dag och det blir sökande efter present till en 50 åring :)) vet redan vad det blir men det gäller att hitta rätt oxå .

Har hört flera gånger nu på Mix megapol att det ska gå ett tjejplan till Mallis och att Måns z ska med och då undrar jag , skulle det vara okej tvärsom ? Ett plan fullt med killar och en kändis tjej följer med , ja inte vet jag jag bara ställer frågan .

Idag ialla fall hyfsat varmt ute , ja varmt och varmt allt är ju relativt :) , nu tycket man att 14 grader är varmt :)

God natt på er och sov gott , många kramar från mej M

Av Marie - 21 april 2013 11:54

Jag förstår inte att jag vaknar så tidigt , vakna 07.10 är inte okej .
Igår oplanerad middag i Storvreta , härligt med spontana människor :) tack för den underbara fisksoppan och smarriga efterrätten , mums .
Idag lägenhetstittning med mor och syster .
En bra dag till alla och nu dags att hänga ut lite tvätt åh vad den ska lukta gott när den tas in sedan mmmmm .
Kram från mej M

Av Marie - 20 april 2013 08:48

Härligt väder , vaknade tidigt kl 06.45 är det klokt det när man är ledig :) nej det är det inte :)) inte mycket man kan göra åt det man hinner med lite mer , jag ska snart hänga första maskinen med tvätt och den kan man nog hänga ut i friska luften . Det är det som är det bästa när detbörjar bli varmt ute är att man kan hänga den ute för det luktar ju så GOTT mmmmm.

Ha en riktigt bra helg alla ni och kram från mej M

Av Marie - 16 april 2013 20:36

Man undrar ju verkligen när våren ska komma , suck . Det är hur skitigt som helst på gården , känns så tråkigt att städa i hallen hela tiden . Haha som om jag gör det , ni som känner mej vet ju det redan . Men det kan jag säga det är min räddning i vardagen från att sitta i väggen och tugga träflisor ..


Igår drog jag ut den första tanden av 2 och det gick hur bra som helst , om 10 dagar dags för nästa tand , tjoho :))
Och när det är klart ska nya tänder dit.
Det blir bra det . Idag blev det gröt till middag , vill inte och får inte äta nåt hårt som kan fastna och göra så att det blir inflammation i tandköttet , oj va intressant för er att veta .

Nu till något helt annat , tumören på Stitch tass
har växt lite mer och när vi busar mycket med honom så börjar han hosta , inte mycket men ändå man blir orolig eftersom man vet vad det betyder :(
en bra fortsatt kväll till er alla och kramar från mej M .

Av Marie - 12 april 2013 07:45

I natt drömde jag om pappa igen ,det var andra gången det hände . Den 1:a gången var för 2-3 veckor sedan och då var vi på sjukhuset och han satt i rullstol och han var orolig för det ekonomiska och jag sa att han inte skulle vara det och då fick jag världens varmaste kram av honom och det kändes så fint och lugnt.

I natt så drömde jag igen och tror att det också var på sjukhuset och han stog upp obehindrat och rensade ut en garderob och tyckte att de kläderna skulle jag skänka för han skulle ju köpa nya då han gått ner mycket i vikt   

Han tycker nog att det är jobbigt att vi håller på och river i huset och "stökar" runt .


I dag har jag en lunchdate på jobbet med en tjej jag inte har träffat på ja på mer än 30 år ,inte klokt när man tänker på det .

Vi stötte på varandra på FB och ska nu träffas men jag känner redan nu att 1 timme är för lite   men vi får träffas fler gånger eller hur Pernilla .


Jag ska jobba hela helgen och har hört att det är nu tyskvärmen kommer ,vi får väl se hur det blir med det

En bra fredag och fin helg önskar jag alla ni där ute . Kram från mej M  .

Av Marie - 8 april 2013 08:38

När ska våren komma kan man ju undra . Idag kalt som attan och det snöade bär jag var ut med hunden och hämtade UNT , inte klokt .

Efter 1 veckas ledighet är det dags att börja jobba igen , startar med en kväll har denna vecka ombesiktning av bilen tandläkaren och bouppteckning på agendan . Det går så bra så :))

Den 8 April är det idag och pappa dog den 8 Mars , tiden har gått fort . Det kan bero på att det har varit mycket att stå i , en eloge till min syster som tagit på sig en hel del . Vi är i olika faser i livet då hon inte har barn boende hemma längre och jag har det fortfarande men jag gör så mycket jag kan och hjälper till med det jag hinner .

En bra dag till alla ni och klä er varmt .
Kram från mej M

Ovido - Quiz & Flashcards