Fru E

Alla inlägg under mars 2011

Av Marie - 26 mars 2011 09:42

Idag ska det rensas i garderober och kattvindar . Vad ska vara kvar och vad ska lämnas till Kupan . Det är kläder både högt och lågt och skor stövlar you name it , man kommer knappt in . Det är helt otroligt vad man kan samla på sej .

Våren som kom av sej då , igår SNÖADE det och de har hotat med det i em oxå , vi får väl se hur det blir med det .

Vi säger oxå ett stort GRATTIS till Jessica A som vann Lets Dance .

I dag har alla som heter Emanuel namnsdag och detta fina namn har 2 av våra pojkar som mellannamn.

Det blev inga våfflor igår , det får bli till fika idag istället .

En bra dag till alla    Marie

 


Av Marie - 25 mars 2011 17:29

Då var Socialdemokraternas nya ordförande vald - Håkan J . Det ska bli spännande att se vad han har att tillföra :) Man får väl hoppas att det blir mer än vad Mona har tillfört i alla fall .

Har ledig helg och i kväll blir det hemgjord pizza och en son är magsjuk , tråkigt för honom , en annan son har ramlat och slagit i svanskotan så alla grabbar har varit hemma idag .

Dum ide att åka till Gränby C en löndag och tillråga på allt är det fredag . Ja man kan inte vara smart jämnt . Enbra fredagkväll till alla   . Marie



Av Marie - 24 mars 2011 08:18

Ja inte på riktigt förstås för det vet jag inte hur det är att ha och det är väl bra det .

Nej  jag ska åka och handla och då har jag så svårt att bestämma vad man ska äta för mat . Jag funderar på att bjuda på fisk på lördag nån stek på söndag men va f-n ska vi äta på fredag , ja inte kycling och inte Tacos . Ja kanske hemgjord Pizza , ja vi får se vad det blir .

Lika soligt och fint idag , undrar om det är på söndag vi ska vrida fram klockan ?

Ja det visar sej väl inget man behöver ligga sömnlös för ialla fall :)

En bra torsdag på er    Marie

Av Marie - 23 mars 2011 08:53

God morgon alla , en sådan stålande morgon :) Frukost avklarad , sitter och lyssnar på Rix fm och ingen Alexandra så långt ögat når - skönt .

Har jag tur får jag skjuts till mein arbait , danke säger man då .

Jobbar kväll i morgon oxå , skönt med lite sovmorgon .

Men hörrni vad fint väder det är ute , helt otroligt .

En solig dag till alla önskar jag er   

Många kramar     Marie

Av Marie - 22 mars 2011 17:11

Jag fick en orkide för hur länge sen som helst och nu har den stått utan blommor så länge att jag har funderat på att kasta den . Men man ska inte ge upp,  ett tu tre så började den att BLOMMA igen !!! SÅ KUL . Jag tror att jag fått den av mor en gång .


Jag tror aldrig att solen varit så vacker och lyst så fint som idag     Fina blomman

Efter kvällsmaten tror jag att det blir en låååångpromenad med hunden , det är skönt att komma ut lite när man har varit inne hela dan.

En solig kväll till alla .   Kram Marie

Av Marie - 21 mars 2011 19:30

Takpanelen nu äntligen inomhus,här kommer bildbevis.

En fortsatt bra kväll.     Marie.


Av Marie - 21 mars 2011 08:26

I dag säger vi grattis til allla som heter Bengt .

Brukar i vanliga fall lyssna på Rix morron Zoo men det går inte idag , jag klarar inte av Alexandra pascalido ( felstavat ) Hon sa att det " hade stått i tidningarna " att Lasse Kroner hade spytt galla över kvinnliga programledare för att framhålla sitt nya egna program . Man undrar sedan när är det sanningen som står i kvällstidningar och alla andra skvallerblaskor ! Ja just ja hon är ju jounalist och hon är även totalt värdelös när hon är programledare på Ring P1. Då var det sagt - så skönt det känns .

Idag hoppas vi att det försvinner lite is och snö nu när det ska bli några plusgrader .

det är även Vårdagjämning idag och det betyder att dagen och natten är lika långa . Ha en bra dag   Marie

Av Marie - 20 mars 2011 22:33

Nu är man hemma , gick finfint att ta sej till jobbet fast det var Bandy final.

Ett stort grattis säger vi till Sandviken som vann hurra hurra .

I morgon ledig då ska vi plocka undan i huset så vi får in takpanelen , känner att jag tjatar om denna takpanel,  men nu ska den in så att vi kan börja måla den om ca 2 veckor . Det är som man säger " det huvet är fullt av det pratar man om" :) så så rolig är jag ha ha . Nej nu ska jag kolla sista ( snyft ) delen av Solsidan och sedan blir det hopp i säng . Godnattkramar från mej   Marie

Ovido - Quiz & Flashcards