Fru E

Alla inlägg under april 2012

Av Marie - 15 april 2012 11:48

Jag kan ju inte säga att det har varit jobbigt ,jag har ätit det jag vill men minskat ner på bröd ,godis och kaffebröd .

Men igår blev det lite Bridgeblandning ( farmorgodis - jag vet :) ) Men det är gott ju : )

Jag ska snart åka till Gränby C och fixa ett nytt simkort til lillen som har tappat sin telefon och kommer då att få ta min gamla telefon som är ROSA en  Eriksson ha ha .


Ja det händer väl inte så mycket mer ,jo i morgon ska jag på en sminkkurs som vi får prova på som egentligen är till för kvinnor och tjejer som får cytostatika för sin cancer -spännande ska det bli i alla fall .

I dag säger vi grattis till Olivia och Oliver som har namnsdag .


Kram från mej M  

Av Marie - 14 april 2012 07:41

Då vaknar man upp till ett snötäcke , inte kul :) Men det är ett typiskt Aprilväder kan man säga .


Ja ha då var det fredagen den 13:e igår och jag glömde att ringa hem till grabbarna kl 7, när kl var 8 kom jag på det ,lite försent då skolbussen går kl 7.50 -satan och innan annan buss går heller - inte bra tyckte jag  men urbra tyckte väl dom .   

Jag hade min otursdag dagen innan då jag kom till jobbet 7!! timmar för tidigt ,jag skulle jobba kväll :)

Men vad gjorde det jag hann ju handla  Kvantum som öppnar kl 8 , ha ha det var jag och pensionärerna . När jag kommer dit och ska ta en kundvagn och ska lägga i min 10e krona så stoppar jag den i fel skåra och den fastnar !!!! 

Ingen mer har jag ,så jag går in och lånar en tång :) Det fixar sej och jag får ur den ,slutet gott allting gott   .

I dag är det Tiburtius som har namnsdag ,grattis säger vi .

Jag önskar er alla en bra lördag och söndag .

Kram från mej M   



Av Marie - 8 april 2012 08:58

Då vaknar man utvilad och fräsch kl 07.30 :)

Nu lite vaniljyogurt och cornflakes och då undrar jag över ica`s cornflakes . De har 2 olika en som är grön/vit och heter corn flakes och en annan som heter Ica Basic cornflakes och är billigast ,betyder det att de är sämre då . Kellogs corn flakes är dyrast men jag undrar om de inte är bäst , 15 åringen har i alla fall sin åsikt klar han tyckte att basic var dåliga för de mjuknade så snabbt i filen :) Något att fråga ica handlaren om kanske !


Ikväll har jag fått veta att en ung kvinna ska prata om sitt liv i en kyrka nära dej , för mig är det för långt bort men ett stort lycka till   .


Jag ska fixa lite kvällsmat Italienska köttfärsbiffar med potatisgratäng -mumsigt värre . jag jobbar i kväll .

En bra dag till alla ,grattis till Nadja och Tanja som har namnsdag .


Jag lägger upp Euphoria och den tillägnar jag M och en kram till dig oxå .


Kram från mej M  


Av Marie - 6 april 2012 10:59

Att den inte är tråkig som när jag var liten är väl tur . Då var ju ingenting öppet och det spelades tysk marchmusik på radion ha ha ja det var tider det . Jag tror att det var skitväder oxå till råga på allt annat elände .


Men kvällen är räddad då jag ska jobba men ska först försöka hinna till affären och fylla 3 påskägg ( kanske ett till lilla mannen oxå ) undrar om man får storhelgstillägg ikväll ,då tjänar man ju grymt med stålar - not .

 Så här fina dörrar ska vi ha , beställda och kommer nästa vecka .


En fin fredag önskar jag alla och många påskkramar till er    Kram från mej M

Av Marie - 5 april 2012 08:54

Nej dit har jag  varken tid eller lust att åka . Det är kallt , dragit och katt har jag ingen . Nej det får bli volvon till affären istället :)  Men påsken har ingen stor betydelse för mej ,grabbarna vill ha påskägg på påskafton om det nu är då dom ska delas ut ,det är samma diskussion varje år men jag tror att det är så och då blir det så :)

Denna påsk jobbar jag fredag -söndag så det blir som det blir med påskfirandet denna gång .

Har en ledig dag idag som kompensation för att jag jobbar -härligt .


Jag vet inte , men jag känner mej trött och sliten nuförtiden fast jag är ute och rör mej mer än vanligt ,det kanske är åldern som tar ut sin rätt - eller hur :)


Jag vet inte heller vad jag ska bjuda mina nära och kära på för mat heller kycling/lamm icke . Men man hittar väl alltid på något .

En riktigt Glad Påsk till alla    Kram från mej M  


Ovido - Quiz & Flashcards