Fru E

Alla inlägg under februari 2012

Av Marie - 29 februari 2012 08:19

Ledig 2 dgr och ingen bil , hur blev det så från en dag till en annnan ? Jo det låter krig om ena bakbromsen ( vänster )

fick nedslag på besiktningen och det skulle åtgärdas snabbt tyckte han (besiktingsgubben ) och nu är det verkligen dags och då får jag inte tag på våran meckarkille ,typiskt .Men om det är nån som känner för en visit till mej så går det jättebra ,jag känner mej översocial idag och att gå en promenad med hunden hjälper föga då det aldrig är nån ute och alla andra är på jobbet :)

Till alla tjejer som inte är gifta , nu är det bara att slå till . Nu blev det jätte pinsamt på Rixfm det var en tjej som ringe upp sin pojkvän i direktsänding och frågade om han ville gifta sig med henne och han ville ha betänketid !!! Stackars henne ,vet ej hur det gick var bara tvungen att stänga av .

Idag har ingen namnsdag så grattis till alla som har ett namn  kille som tjej   

Passa er om ni går ut ,det kan vara halt . Jag säger det mest till mej själv som är den klantigaste som går i ett par skor :)

Ha en bra dag kram från mej M   Nu ska jag lyssna på sean banan som är gäst hos rixfm .

Av Marie - 27 februari 2012 11:04

En promenad med hunden idag , sol och så såg vi  en hare som Stitch stötte upp bakom kyrkan , han blev glad men inte haren :)

Tack till er som hejar på mej i min förlorafett vår , det är inte jobbigt men det är lätt att fastna i att väga sej ,försöker att inte väga mej för ofta men det är svårt .


Det är snart dax för lunch och sen åka till jobbet för ett kvällspass . En härlig till alla och grattis säger vi dag till Lage som har namnsdag , har för mej att det finns en meterolog som heter det ( Lage Larsson )

Kramar från mej M  

Av Marie - 26 februari 2012 09:44

Är glad idag :) vägde mej i morse och har nu gått ner 4 kg . Det känns som om man flyger fram ha ha .


Då är det bara Andra chansen kvar innan det är dags för final i Mello och vilka kanonlåtar som kom med denna gång , Lisa urbra som vanligt och Danny superbra framträdande men han måste skärpa upp sången till finalen ,dansen sitter som en smäck . Grattis till honom förresten som fyllde år igår   .


Idag ska jag bli visad hur man spacklar en vägg , intressant :)

Senare blir det födelsedagsmiddag ute i Vänge hos mor och far .


En bra dag till alla och kram från mej M   

Namnsdagsbarn idag är Torgny och Torkel grattistill er !

Av Marie - 25 februari 2012 09:47

Då har man väl sovmorgon om man är ledig eller hur? Men icke sa nicke här blir man uppskörd kl 8.30 för att kakelkillen ska komma vid 10 -11 och foga i tvättstugan och foglig :) som man är så går man ju upp direkt .

Lägger upp en bild när det är klart :) Det blev 13!!! plattor kvar ,tur det .Jag var lite nervös ett tag .

Denna helg är man förvisad till v-rummet då gossarna har en kompis här från Valbo och det ska LAN as , det gör ingenting bara jag får se melodifestivalen ikväll så är jag nöjd :) Min favorit är Danny och han måste bara gå vidare annars är det en skandal av guds like .

Nej vi hörs tjingeling   kram från mej M


Ett stort grattis till min far som fyller år idag hipp hipp hurra hurra hurra hurra     . Vi ses i morgon .

Av Marie - 23 februari 2012 22:34

Nyss hemkommen från jobbet och ska jobba kväll i morgon igen .

Är lite euforisk över bebissessan , men lite tjock tycker jag nog , våran förstfödda vägde 3180 gram och bebissessan vägde 3280gr . Men det jämnar nog till sej tror jag nog     

I morgon är det dags för tvättstugan att få klinker , spännande om det ska räcka där då eller om vi får beställa mer :)

Nej det får vi verkligen hoppas att vi slipper göra , vi får se om jag hinner lägga upp nån bild .

En fortsatt bra kväll till alla   kram från mej M


Ett jättgrattis till viktoria och Daniel   .

Av Marie - 22 februari 2012 11:37

 

Undrar om det är dags att ta bort adventsstjärnan från köksfönstret ? Nej varför det,  det är mysigt tycker jag :)

Den får hänga ett tag till tycker jag nog .

Idag var det halt ute , my good det var nästan fara för livet att rasta hunden och hämta tidningen i morse .

Men jag höll mej på benen konstigt nog ,brukar ha lätt att trilla omkull :)

Men faran är inte över än , hunden ska ut flera gånger än denna dag .


Idag grattis till alla Pia som har namnsdag   .

Kram från mej M .  

Av Marie - 21 februari 2012 09:25

Här kommer 1 bild på hallen innan han har fogat , tyvär så fattas det 3 plattor . Det är väl helt otroligt att det alltid ska jävlas ,men det ordnar sej får vi hoppas . Vi får väl lägga dit nåt annat annars -not.

Det är snart dags för en hundpromenad , har varit lat och inte rört på mej så mycket på den senaste tiden - skärpning !


I dag säger vi grattis till alla Hilding som ha namnsdag idag .

Ha en bra fettisdag och ät några semlor , jag får se hur jag gör med det :)

Kram från mej M  

  


Dessa plattor är väldigt omoderna jag vet men vi kör lite gammalstil och då passar detta bäst .

Av Marie - 20 februari 2012 11:07

    Att leva är att simma från stranden jag ...till stranden du...i havet vi..      ( Ranelidska )


Jag gillar den låten och står för det också , kanske retar det vissa men värre låtar än så har vi skickat , Ernman var hon bättre kanske .

Ja inte för att jag tror att Björn vinner finalen för där tror jag att Loreen har en stor chans och det är ju en deltävling kvar . Men det får vi se hur det blir .


Ja nu är det sportlov och som det sportas här -not . Ja framför datorerna i så fall . Idag blir det Synsam kl 14 med mellansonen sen är det ingenting som står på min agenda förrän i morgon då ska jag träffa fröken A och fika lite kanske en matbit också .

I dag är det Vivianne som har namnsdag och grattis till er som heter det .

En fortsatt bra dag och kramar från mej M   

Nej nu ska jag gå ut och kolla hur det går för kakelmästaren , det blir fin fint kan ni tro, bilder kommer i morgon . kram och ha det bäst.


Ovido - Quiz & Flashcards