Fru E

Alla inlägg under november 2011

Av Marie - 30 november 2011 08:21

Andreas och Anders har namnsdag idag , grattis . 

I Bondepraktikan står det idag och det vet ju vi redan som är en flitig läsare av denna bok att " Om Anders slaskar,så braskar julen " det betyder ju att det ska ialla fall bli kallt i jul men om det kommer någon snö det får vi väl vänta tiden ann för att få se . Vi fick ju ha lite snö ett tag i alla fall . Man får vara glad för det lilla .


I dag på fm kommer ett lass takpanel , bra det så man får lite att göra :) Jo jusst ja också kommer golvläggaren för att titta på hall och tvättstuga , jävla rännande i trappor och korridorer här nu då när jag ska jobba kväll . Gillar att vara själv på fm en stund när grabbarna har åkt till skolan .


En bra dag till alla kram M   

Av Marie - 29 november 2011 08:05

Lägenhet på Kungsholmen 12 härliga kvadrat ,då får du en kaklad toa , en loftsäng och ett trinettkök för ynka 1 200 000 kronor ! Ja det är bara att slå till :)


Ja då har vi fått lite snö som kanske försvinner idag då det regnar ,typiskt . Jag då som skrev att det var december i mitt förra inlägg , ha ha ja vad ska man säga .

Har det ledigt idag och ska klippa mej och sen handla mat . Det har varit en tuff helg så egentligen skulle man bara vila hela dagen men se det går inte :) Vila får man göra sen   .


Jamen lilla  Laleh då som grät i söndagens program när de skulle klippa fåren , hon tyckte att det såg hemskt ut när de la ner fåren för att kunna klippa de - man undrar ju i vilken värld hon lever i men sjunga kan hon i alla fall .


Grattis till alla som heter Sune , ni har namnsdag idag


En bra dag , kram M   



Av Marie - 27 november 2011 10:36

Jag vill verkligen ha snö nu , är det vinter så är det , vi bor väl inte i England heller !

Hamnade hos grannarna igår kväll och fick lite glögg och pepparkakor , tack Anna och Peter det var inte igår vi var förbi :) också bor vi bara ett stenkast ifrån är inte det lite typiskt , vi fick även Alladin choklad och fick ta från vilket lager vi ville   .

I dag 17.20 är det ett extra stort fyrverkeri i Botaniska trädgården för att Uppsala har passerat 200000 invånare , ska försöka titta på detta från jobbet , hänger man ut snett genom fönstret så kan man se lite .

Nu börjar det blåsa orkan här ute hos mej , hoppas inte tegelpannorna blåser av .


I morgon är den 2:a gången på taktilmassagen och det ska bli så kul , jag känner mej så taggad , kul .

Vill verkligen lära mej , hoppas att vi får börja med handmassagen i morgon .


I dag säger vi grattis till Astrid och Asta som har namnsdag .


Har nu på morgonen sett Så mycket bättre och Lahle var förstås bäst!!! men även Mikael Wiehe och Ledin var bra .


En fin första advent önskar jag er alla , kram från M   



Av Marie - 25 november 2011 08:30

Yes tummen upp för årets julvärd Kalle Moraeus en sån härlig kille en riktig musiker . Man hoppas att han tar fram fiolen oxå :) Bra val tycker jag .


Då var stakar och stjärnor framtagna och de funkar oxå , helt otroligt . Nu skulle jag bara vilja ha nya gardiner till v- rummet , någon som har 4 gardinlängder över , helst bara helt röda det skulle va alldeles kanon . Jag har ingen lust att lägga ner hundratals kronor på gardiner som jag FÖRHOPPNINGSVIS INTE har någon användning för nästa jul :)


Jobbar kväll i kväll och jobbar även lö , sö och måndag , känn på den, det är inte kul speciellt inte  på söndag då det är första advent   då vill man ju bara mysa med lite glögg med älsklingen   .


Idag säger vi grattis till Katarina och Katja som har namnsdag .


Här Kalle med låten Beatrice . Lyssna och njut .


Kram M   .                                                
                                                  
        



Av Marie - 23 november 2011 22:10

 Tråkigt grått och mörkt , imorgon åker jag till Ikea med mor för att fylla på mitt ljusförråd.Tänkte även kolla på tyg och färdiga gardiner . Även dags att kolla stakarna så att de funkar tills de ska fram på lördag / söndag.                


 Har jag riktig tur blir jag bjuden på mat av mor på samma ställe och det blir inte korv :)


Då var Bron slut och vad ska man titta på nu då ? Bara att vänta tills På spåret börjar , det är bra det,  lite annat än alla dejting program och trolleri program .


Äldsta sonen har varit borta i snart 1 vecka från mamma , börjar längta efter honom nu , tur att han kommer hem på fredag så att jag får krama om honom lite granna .


Är lite trött och känner mej frusen , det blir nog en kopp te och krypa ner under filten en stund .


kram fina ni från mej M                                                    
                  Kram

Av Marie - 22 november 2011 18:52

Om ni mot förmodan sitter och tänker att" fan va jag har det jävligt " så kan jag rekomendera en dokumentär på radions P1 i söndags kl 15.05 detta program heter Tendens och det är en kvinna som berättar om det helvete hon hade från 4 års ålder då hon bodde tillsammans med sin mammma mormor och morfar och hennes morfar förgrep sej på henne varje kväll tills hon var 15 år då hon stack . Både mormodern och mamman visste vad som skedde men de lät detta hemska hända  ! Detta går alltså att lyssna på i efterhand på datorn :)

Fy fan vad jag mådde dåligt efter detta program .  


Är i valet och kvalet om jag ska köpa nya julgardiner till v-rummet , det får bli billiga isåfall tänkte åka till Ikea med mor  på torsdag så vi får se . Mitt ljusförråd har tagit slut och måste verkligen fyllas på , till alla mörka kvällar

här på Nederbacka .

En kram till er alla och ni har väl bytit till vinterdäck ! Nej det har inte jag,  eller jag :) det får mannen göra det klarar han såå bra :)  M   


Av Marie - 20 november 2011 09:53

Idag står det julmarknad på ulvakvarn och dit ska jag med syster yster . Men någon julstämmning är det ju inte direkt :) Det hade varit lite trevligt med l i t e snö ialla fall eller jag är inte så nogräknad lite frost på backen funkar oxå   .

I går var det lugna gatan med 2 gossar hemma,  den äldsta ska sova hos en kompis med 3 andra kompisar i en vecka . Man får hoppas att de tar sej till skolan utan att mammma har någon som helst koll på detta :)


Idag får mannen äran att byta till vinterdäck , igår kväll när vi skulle gå ut med hunden så var det snorhalt ute på vägen så det gällde att passa sej från att halka omkull , det skulle vara snyggt det .

 

I dag är det Pontus och Marina som har namnsdag , grattis till er .


Ha en skön söndag , kram M   

Av Marie - 15 november 2011 18:46

Äldsta sonen var med och handlade en dag och ville att vi skulle köpa chokladte ,"har väl aldrig hört på maken sa jag te ska smaka te och ingenting annat " Så vi köpte det och jag har inte smakat , än .


Har alldeles nyss gofikat med mannen / snickarn

  

Lite choklad är alltid gott. Denna choklad kan jag varmt rekomendera till alla chokladälskare  

 


Idag är det Leopold som har namnsdag , grattis !

Ha en skön kväll och nu dags för en promenad med hunden och han har fått nåt utslag i bakskallen , vete tusan vad det kan vara och jag som sa på jobbet att nej han är aldrig sjuk och att vi bara hade varit till veterinären när han fått sprutor :) Kram från  mej M  




Ovido - Quiz & Flashcards