Fru E

Alla inlägg under juni 2011

Av Marie - 30 juni 2011 08:13

Men hemma är alltid bäst .

Nu har vi kommit hem efter 3 dagar i Leksand och 2 på sommarland. Men vi stannade för en guidad tur i Falukoppargruva  på vägen dit och passade på att äta en bit mat på värdshuset brevid , deras buffe kan jag rekomendera , hur gott som helst . det var även där vi berättade vart vi skulle åka och det blev ett jubel .


I går på hemvägen var vi förbi outlet i sågmyra och blev besviken igen på deras kläder , inget att ha,  H köpte t-shirts på Bubbelroom men jag hittade ingenting .

Men vilket kanonväder vi har haft , som att vara utomlands .


Idag kommer de och slipar golv i badrummen och sen ska det flytspacklas ,det blir bra det .


Namnsdagsbarn idag är Elof och Leif , grattis till er .

Många varma kramar till er alla    Marie

Av Marie - 27 juni 2011 08:24

Var och tankade och la plånboken på biltaket igår !!!! Hur klantigt som helst och plånboken är borta och korten spärrade .

Men strunt i det idag drar vi till Leksand sommar land och denna gång verkar vi ha solen med oss i alla fall .

 Vi tänkte nog stanna till vid Falukoppargruva , har aldrig varit där .

Vi kommer hem onsdagkväll.

Idag är det Selma och Fingal har namnsdag idag , grattis till er .

Ha en bra dag kram Marie  

Av Marie - 26 juni 2011 10:11

Vädret börjar bli bättre och i morgon åker vi iväg en kort sväng med M och J , jag tror att de anar vart vi ska åka . Vi ska bo på hotell och lyxa till det lite. I kväll åker vi iväg med hunden till ett pensionat utanför Järlåsa , skönt för honom att vila från oss :)


Det blev inget Vattholma igår , var trött och somnade på " studsmattan " ha ha  också en plats att somna på .Mannen somnade på soffan ute .


Men lite nytta gjorde vi ialla fall , vi rensade ut på nedervåningen för där ska det snart flytspacklas .


I dag säger vi ett stort grattis Rakel och Lea och sänder en tanke till Sven Plex Pettersson som har gått ur tiden , hans legendariska referat till Ingemar Stenmarks fart utför pisten kommer jag aldrig att glömma Tack Plex  


En härlig söndag önskar jag er alla    Marie

Av Marie - 25 juni 2011 11:46

Ja ha det var den midsommaraftonen det , lite trött är man kom i säng sent igår kväll eller tidigt i morse,  det beror på hur man väljer att se det . Men tack goa grannar för trevligt umgänge.

Jag hittar inte mina glasögon de är putsväck måste leta .

Nej nu ska vi ut och cykla med hunden , ha det bra .

Vi funderar på att åka på dragkampen vid Trekanten i Vattholma , detta kan jag rekomendera ett lagom nöje så här på midsommardagen .

Kramis Marie  

Av Marie - 24 juni 2011 09:25

Jag önskar alla en glad midsommar .Jag själv ska för första gången på 16 år inte vara vid nån midsommarstång .Nej jag känner att jag har gjort mitt på den fronten, nu får alla föräldrar med mindre barn ta över stafettpinnen.  


Idag är det Johannes Döparens dag , så grattis till alla Johannes .


Det känns oklart med vädret om man ska duka inne eller ute . Ja hur ska det bli , vilka problem man ska handskas med  det är inte klokt .

Men jag är glad , jag har i alla fall fått lön och det är det inte alla som har fått .


Nej hej hopp allla midsommarfirare ha det bra och kramis .

  Marie

Av Marie - 23 juni 2011 17:53

Det går en vind över vindens ängar läggar jag upp till er och Den bästa dansbandslåten Inget stoppar oss nu

Av Marie - 23 juni 2011 10:28

Då var allt hämtat som vi har haft på Blocket , vad med plats det blev i ladan .

Ja och regn idag oxå men det ser ut att bli bättre väder i morgon ialla fall :)


I morgon på midsommarsfton blir det skaldjursbuffe och jordgubbstårta tillsammans med goa grannar mumselismaskens 

 Men det blir även grillat till de som inte kan eller vill äta skaldjur .

I dag säger vi grattis till  Alice och Adolf som har namnsdag .


Nej jag är ganska nöjd med livet måste jag säga , får man vara det ? Jag har ingenting att klaga på , ja okej då det ska vara vädret .


Kramar från mej    Marie

Av Marie - 22 juni 2011 09:19

Ja det är inte Veronika Maggio som kommer , inte hit i alla fall.

Jag ska  snart  bli mjuk och fin om mina fötter , jag får hembesök av Breimarks medicinska fotvård kl 10.00 . Det ska bli så nice , man gör denna" lyx" alldeles för sällan i alla fall jag. Efter det bjuder jag på lunch och bjuda varandra på lite skvaller .


Efter det ska jag måla klart i klädkammaren , har en liten bit kvar att måla men det ska målas en gång till , så klart . Men jag är lite orutinerad vad gäller målning , det är mer färg på mej än på väggen :) ett ganska vanligt problem . Men det är väl det som skiljer oss från proffsen kan jag tro .


I dag säger vi grattis till Paulina och Paula som har namnsdag .

En bra dag till er alla .   Kram från mej  Marie .



Ovido - Quiz & Flashcards