Fru E

Alla inlägg under oktober 2011

Av Marie - 30 oktober 2011 10:24

Dags för en ny säsong av Så mycket bättre och jag blev lite besviken , jag tyckte att Eva och Laleh var bäst . De som var sämst var E-Type och Lena .Men det kanske blir bättre vem vet .

I dag är det söndag och jaktdag och man får väl hoppas att det blir nåt för nu är det tomt i frysen på Rådjurskött :)

Men mannen ringde hem för en stund sen och sa att hunden var borta men han brukar komma tillrätta och nu när jag skriver så kommer husse hem med honom , sicken tur åh så smutsig han är då och jag som har torkat golvet :)


I morgon bär det av till metropolen Knutby ,har jag tur så kanske jag stöter på Kristibrud eller otur vem vet inte du vem vet inte jag .

Oj läser i Unt att i morgon blir vi 7 miljarder , ja lite trångt har det kännts länge så bra att man får veta varför .


Grattis säger vi idag till Sensuella Isabella och Elsa grattis till er och speciellt till min farmor som heter Elsa och fyller 97 år den 9 November   . Kram till er från M   

Av Marie - 24 oktober 2011 14:03

Nej en stor fet tistelbuske till Resturang Java och alla andra resturanger som tycker att man anses som vuxen när man är 12år och ska betala 138 kr för lunchbuffe en söndag  med sina 4 andra 12 åriga kompisar . Jag kanske skulle ha sagt åt de att man kan ljuga om sin ålder men vad ger det för signaler , att det är ok att ljuga .

Då var det sagt och tack för mej M .

  

Av Marie - 24 oktober 2011 09:11

Denna dag kallar vi ledig måndag . Jobbar tre dagar denna vecka , har sedan tagit semester då det är höstlov :) gillart redan . På måndag bär det nog av till Knutby men inte till några pastorer eller nåt sånt tjafs . Jo just ja på fredag nästa vecka är jag bjuden på knytkalas till lilla Eva och det ska bli såååå trevligt .


Idag ska jag till hittegods och hämta upp en väska som en av grabbarna har glömt på skolbussen och sen ska vi till banken och fixa leg och ett bankkort .


Det verkar bli en solig och fin dag så en långpromenad med hunden blir det nog :)  


En bra dag ocg kramar från M   



Av Marie - 22 oktober 2011 08:57

Dagen efter klinikfesten och den blev lyckad och alla nöjda och glada . Gladast blev

nog mottagningen och läkagruppen som får ordna med nästa fest .

Är trött och ska jobba ikväll , så här kommer lite bilder bara .

           

Av Marie - 20 oktober 2011 21:54

Tomorrow is the D day . Det kan bara gå på 2 sätt med klinikfesten , antingen går det hur bra som helst eller så går det käpprätt åt helvete :) Ha ha snacka om Krösa Maja . Nej då det kommer att gå hur bra som helst och vi kan lämna över budkaveln till nästa gäng som ska få ta hand om festen nästa år och det ska bli så skönt att bara få gå på festen och chilla :)


Jobbar i helgen och har kvällsturer både lö och sö och tur är väl det , inte för att jag kommer att vara bakis ( kör bil) utan för att det ska väl städas och plockas och fejas .

En stor kram till mina arbetskompisar i festkommiten Sandra Mia och Karin NU KÖR VI . Mycket kärlek .

  Kram M

Av Marie - 19 oktober 2011 08:29

Ja snart går klinikfesten av stapeln och min kreation är nästan klar . Bara lite finlir kvar och sen på fredag knyter vi ihop säcken ute i Knivsta och tar med oss all dekoration :)  Det ska bli spännande att se hur och om vi får till en kul fest . Men som man säger" man har inte roligare än man gör sej" - eller hur !


Har en ledig dag i dag och det är kanske tur det så att man hinner andas .


Var på föräldrarmöte igår och där blev man nertryckt i sina skor av några mammor som har flickor . Jo förstår ni der är bara pojkarna som stör och pratar och skriker och bråkar -jävla skitsnack skulle jag vilja säga och nu har jag sagt det . Det bestämdes oxå att vi föräldrar ska komma och vara en dag i skolan och det kan jag väl göra MEN inte nu när det känns som ett tvång ne ne .


Idag säger vi grattis till Tor och Tore som har namnsdag  .


En bra dag till er från M   Mycket kärlek   



Av Marie - 12 oktober 2011 11:22

Ja och hur kul är det zzzzzzz . Jo det är kul om det hettar till litet mellan partiledarna , kul att Juholt är med idag . Men synd att centerledarn måste ta billiga poäng på att han står inför en granskning - vilket jag tycker är bra att dom gör men som sagt Annie gå i lådan och stanna där .


Idag grattis till Valfrid och Manfred som har namnsdag :) Man undrar ju hur många som heter det !


En bra dag till er och må solen lysa över er alla   M

Njut

Av Marie - 10 oktober 2011 10:28

Tack ni som vill och orkar läsa min blogg , jag känner mej rätt tråkig och så men så är livet ibland . Man är ju ingen Hollywood fru direkt och skulle inte vilja vara det heller :)

Har kollat in lite program som var igår , Partiledardebatt och Kalle Moraeus , vi börjar med debatten som blev sådär tycker jag när 2 partiledare från oppositionen  valde att inte vara med, för att inte ville stå på samma sida som SD , snacka om barnsligt , men det är ju så det är , vi har ingen opposition i Sverige just nu , sittande Regering får göra precis det de tycker och ingen säger någonting .....


Till Moraeus så var det bra som vanligt och Tove glänste :)


Om 11 dgr ska vi ha klinikfest och temat är rymden så därför  tänkte jag lägga upp lite musik som inspiration .

Ha en bra dag .

Kram M



Presentation


Är en bloggande gift undersköterska med tre pojkar och ett husbygge

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Fru E


Ovido - Quiz & Flashcards