Fru E

Alla inlägg under januari 2014

Av Marie - 31 januari 2014 21:21

Dags att skriva lite på denna blogg .
Vet inte om jag ska fortsätta men gör nog i alla fall då jag vet och fått respons från några som vill läsa :)
Har idag varit på kick off på Eklundshov och en bra sådan , mycket givande tycker jag då HELA Onkologkliniken var med . Då fick vi även veta att det blir klinikfest i April och temat är Glitter och Glamor :)))
Det ska bli kul det , tror jag . De som håller i festen är Hospuce :))

I helgen är det mässa på Fyrishov (4st) och vi funderar på att gå på den , min man och jag . Att göra nåt tillsammans det var inte igår kan ni tro :)
En fortsatt bra kväll och kram från mej M

Av Marie - 9 januari 2014 21:36

Jag känner mig trist tråkig och trött i kväll och lite gasig i magen , vet inte vad det beror på ? Har ätit alldeles för mycket den senaste tiden (halvåret) då får man väl göra som alla andra , nej inte gå på gym , så tråkigt nej då äter jag mindre och tar en prommis i stället . Det brukar reda sig till slut i alla fall .

I morgon är det fredag och slut på veckan , skönt tycker jag , har varit en tuff vecka på jobbet ja tufft har det varit efter jul för de som har jobbat och inte gjort som mig och tagit ledigt.
Men alla kan ju inte vara lediga , hur skulle det se ut ?
Ta hand om er och ha en bra kväll
Kram från mej M
.

Nöff nöff

Av Marie - 8 januari 2014 09:58

Då har jag fått svar , lampan finns att köpa i Stockholm - såklart . Får väl ta kontakt med dom oxå så småningom vilket för mig betyder nu snart denna vecka ha ha .

Äntligen börjar skolan , i alla fall tycker jag set då att det blir lite ordning i leden . Det har mycket vara uppe läänge spela data sova hela dagen ledighet . Men det är väl så det är nu för tiden :)
Nu är set dags att göra lite nytta innan man ska till jobbet .
Ha en bra dag och kram från mej M

Av Marie - 7 januari 2014 19:09

Då har jag mejlat en kvinna på SVT ang lampan och jag hoppas att hon kan hjälpa mej . Här är den i alls fall och har jag tur kanske någon av er vet :))

Nu kanske ni blev besvikna men jag tycker att den är ursnygg :))

Då har man gjort 2 av denna veckans dagar och jobbar kväll i morgon och det känns skönt att slippa gå upp tidigt men grabbarna börjar ju skolan så man lär väl vakna tidigt ändå .
En fortsatt bra kväll till er , här blir det Mästerkocken . Det skulle aldrig falla mig in att söka dit nej bevars mej väl . Nog för att man kan lags mat men inte framför Leif Mannerström hujedamej .
Kram från mej M

Av Marie - 5 januari 2014 11:43

Åh såg lite av reprisen på sista avsnittet av Fröken Frimans krig på Svt och då hängde den där , lampan jag vill bara ha .

Den skulle passa som handen i handsken i vårat nya kök och eftersom jag är impulsiv så har jag redan ringt Svt och fått ett namn jag ska ringa på tisdag ... spännande värre .

Annars händer inget speciellt ,mannen är ute och jagar och jag har varit och mockat och utfodrat grannens katt och bara en son hemma och han sover inte hör och häpna .

Golvkillen var här en snabbis igår och det blir inte lätt att få till plattan men med hans hjälp går det nog . Vi ska göra lite förarbete tills han kommer till oss på onsdag och vad det är för något vi ska ha på kommer jag inte på nu -hjärnsläpp kallas det   

I morgon börjar jag jobba igen efter 10 dagars ledighet oj känns konstigt men hade ju kunnat tagit ledigt i morgon oxå hm inte tänkte jag på att det var röd dag den 6 januari när schemat lades i okober.


I dag är det Trettondagsafton -ingen speciell dag att fira något på. För 1 år sedan firade min far och min mor 50 årig bröllopsdag som blev deras sista att fira . Idag tänder jag ett ljus i minnesunden antingen här i Ärentuna  eller i Berthåga , vi får se hur det blir kanske jag kan få nån av grabbarna med mej   

Många kramar från mej M och ha en fortsatt trevlig söndag .

Av Marie - 2 januari 2014 11:14

Oj sov till 9 ,hur skönt som helst :)
Har bara softat och ätit frukost och fått kaffe . Nu ska man väl göra nån nytta oxå . Det får nog bli att röja i nya husets v-rum då plattan måste slipas om så att man kan lägga golv .
Vi har börjat i vårat sovrum men det är inte lätt och dammigt som f-n är det och ja han använder mask , duktig gubbe .
Tittar ut och vädret är ju inte det roligaste heller , klatschigt grått :)
Ha en bra söndag höll jag på att skriva men det känns faktiskt så :)
En bra torsdag ska ni ha och vila , läs en bok om ni kan .
Kram från mej M

Av Marie - 1 januari 2014 12:15

Nytt år och allt vad detta år kommer att innehålla ser vi om 365 dgr. Mycket bra och kul hoppas jag .
Hade ett härligt nyårsfirande igår och vi cyklade dit -blev helt slut , onödigt av de att flytta så långt bort kan jag tycka :) Det var så trevligt så den äkta hälften ligger i sängen fortfarande!!!!!!! Vart är världen på väg :)
Idag är det en sån dag då alla ja inte alla kanske men många beställer och äter pizza men i år gör vi inte det utan det får bli karré , Hjortfärsbiffar, Tzatziki och pommes och Cola el julmust . Var väldigt sugen på denna dryck i morse men det fanns ingen men hittade lite hemmagjord saft istället och det får duga .
Ja vad ska man göra idag då hm inte mycket . Det får bli vinterstudion och Trollkarlen från Oz japp så får det bli .
Ja det ska väl hämtas 2 tonåringar oxå vad det lider .
Kram på er och god fortsättning på det nya året .
M

Ovido - Quiz & Flashcards