Fru E

Alla inlägg under augusti 2012

Av Marie - 31 augusti 2012 19:41

Det blir sent med maten idag men ibland blir det så . Jag köpte en hel bit karr'e med ben och trodde att jag kunde skära skivor men icke , jag fick helsteka den i ugnen istället .
Gubben gillar inte när maten serveras ca 20.00 men för mig spelar det ingen roll :) just nu är det bara 1 gosse hemma , den yngsta är i Storvreta och blir där över natten men 15 åringen lyser med sin frånvaro :) mobilen har han inte med sig eller så är den inte på i vanlig ordning . Ha en bra kväll och kram från mej M
Ps när jag var liten åt vi alltid 16.45 då hade pappa kommit hem och kvart i fem ekot var på G :))) ha ha

Av Marie - 27 augusti 2012 21:30

Jag är slut så får jag sova lite så blir jag piggelin i morgon igen . Vet inte varför när jag la schema la en dag till efter helgen ! Mycket dumt känner jag i kväll , det känns att man är äldre . Men herrejesus det låter nästan som om jag passerat pensionsåldern för länge sedan :)))) haha
I morgon tänker jag inte rusa iväg på morgonen utan bara ta det chill , äta frukost , dricka kaffe och läsa UNT . Jag måste läsa om branden som har rasat i Fålhagen nära Norrtäljegatan nu på kvällen men ingen verkar vara skadad fysiskt vad jag vet . Men det är otäckt mycket träkåkar där ...
Nej natti natti raringar och sov gott :)

Av Marie - 26 augusti 2012 10:35

Ja enligt gammalt så var det så att man skulle vila på söndagen , undrar om man kan ringa till jobbet och påpeka detta ? Nej skulle inte tro det ,det är bara att åka in till 13.45 punkt slut.

                                                                                                                      

Brukar varje morgon gå ut på en blogg som heter Jag ,Elisabeth ,en kvinna som var med i " Sofias änglar" för nåt år sedan , hon hade drabbats av bröstcancer och hade 3 barn ,varav en hade en cp skada. I morse när jag gick ut på hennes blogg har hon dött på Hospice . Man blir så ledsen och undrar varför finns där ingen rättvisa ,men detta är livets hårda skola tyvär . Jag skänker en stor och innerlig tanke till hela hennes familj och alla hennes vänner ,mycket kärlek  


Oj vad tiden rusar iväg måste snart duscha och göra mej redo för lite work .

Skänker ett stort LYCKA TILL till de ska vara med på triathlon i Stockholm idag , heja Håkan !!!!!!


En bra dag och många kramar från mej M

Av Marie - 24 augusti 2012 09:29

Frukost avklarad , om ca 40 min ska domen komma för dåren i Norge . Jag hoppas att han får fängelse och ALDRIG får komma ut igen . Varför inte bara kasta nyckeln .......
Han har egentligen ingen rätt att leva vidare som har dödat så många och mest ungdomar . Nog om den dåren .

Jag ska ju jobba och bidar bara min tid fram tills dess och ska bara fixa lite och få i mig lite lunch innan det är dags att åka till bussen . En bra dag till er och kram från mej M .

Av Marie - 23 augusti 2012 08:45

Startar denna lediga dag med att väcka 2 skolgossar kl 7 , resten fixar de själva även håller reda på skolbussen .
Har gubben hemma , vet inte om det är de utdragna tänderna , en förkylning på G eller om han bara vill umgås med sin fru ? Nej så kan man inte hålla på , det får man inga pengar av . Han ska jobba i morgon känner sig piggare idag .

Det blir tvättning av kläder , matlagning ev lite målning idag , som en vanlig ledig dag alltså :)
Sitter och tittar på nyheterna , tur att man bor där man bor .
Men vi kunde ju ha bättre väder , idag kan det lokalt komma 20mm regn - inte kul . Idag gårman inte ut mer än man måste , undrar om man kan sätta blöja på hunden ? Nej såklart inte , han ska få gå ut men han gillar inte heller regn som matte .

Ha en bra dag . Kram från mej M
Nej luktar det inte lite kaffe , sniff sniff ............

Av Marie - 22 augusti 2012 18:40

Gubben tandvärk och skulle stanna hemma, lite feber hade han nog oxå( simulanten) skratt, så jag fick ta egen bil . Han hade inte sovit mycket på natten och inte en enda alvedon fanns det hemma . Han fick i alla fall komma till tandläkaren och han drog ut 2 !! visdomständer . De skulle i och för sig dras ut men om 9 dgr först , jag drog ut mina för 20 år sedan tror jag . Nog pratat om tandläkaren , det gör ont och är dyrt :) men tur att de finns !

I morgon är jag ledig men jobbar istället fredag till söndag inte kul men det ska göras .

Någon som har ätit kräftor än och har några att rekomendera , det krävs ju en del framförhållning det är ju inte en maträtt man kommer på att , nej om
man skulle äta lite kräftor i kväll . Jo det går ju om man köper färska svenska men har man ett bygge på halsen och en sketen undersköterske
lön då blir det några från frysdisken Det duger så bra till mej och oss , man får ha andra goda tillbehör och någon smaskig dessert :)

Ha en fortsatt bra kväll och kram från mej M

Av Marie - 21 augusti 2012 10:37

Jag blir så fruktansvärt irriterad på tv4 , för det första så är det så j-a mycket reklam hela tiden så att man blir galen mitt i nyhetetna före vädret och tittar man på film så är det avbrott var 10:e minut och ska man titta på play så kostar det pengar om man vill se program som är ca 1 v gamla . Jobbade igår kväll så i morse tänkte jag för skoj skull se Dallas på play . Men då måste man först ladda ner nåt skit , gjorde det men det lagga som attan så det gick inte att titta . Nej tacka vet jag Svt och deras play kanal . Jag betalar hellre tvlicens och slipper all reklam och det ska jag tala om att jag saknar inte Ensam jävla mamma söker , Fångarna på fortet eller Robinson . Så där ja då var det sagt - härligt ibland att få gnälla lite :))

Nu ska jag måla det sista på trappan , var tvungen att sluta fast jag hade lite kvar men kl gick fort på slutet . Efter det lite lunch i magen och buss till arbetet .
Kramar till er från mej M

Av Marie - 20 augusti 2012 09:39

Jaha idag börjar man jobba , kl 13.45 börjar mitt pass och jag slutar kl 21.30 Men nu ska jag dricka kaffe , spela WF fram till kl 10 sen ska jag fortsätta med målningen , det är lite puligt ska jag medge .
En bra dag önskar jag er vare sej det är en jobbardag el en ledig dag . Många kramar från mej M

Ovido - Quiz & Flashcards