Fru E

Alla inlägg under november 2012

Av Marie - 27 november 2012 09:53

Ja det får nog bli så på torsdag ,trodde att tassen på lilla hunden  skulle bli bra men icke . Han har inte ont ,är pigg och inte febrig .

Men man vill ju inte att det ska bli värre så att de får ta av han hela tassen (skämt).

Har sovmorgon idag och tar det chill ,viker tvätt och fixar mat .

På fredag ska vi äta buffé på jobbet och sen utgång för de som vill,kan och känner för det :)


Jamen hur fort går tiden då,på söndag är det 1:a advent och snart står julen för dörren och då ska man behöva trängas med den oxå :))


Det blir ett kort och koncist inlägg idag ,du gillar ju det A-K :) kram på dej och alla andra kära bloggläsare .

En bra dag måndag ska ni ha allihopa .

  kram från mej M


Av Marie - 26 november 2012 10:28

Då har man varit utan telefon i ca 4 dagar pga av att den hamnade i tvättmaskinen :((( klantigt som f-n jag vet men har en ny på gång, den ska bara låsas upp hoppas ha den innan helgen .

Det är både på gott och ont att inte ha någon telefon ,dels kan ingen nå en och det blir lite uppehåll av WF och Draw MEN det blir besvärligt när man ska nå folk där man bara har numret ligger i mobilen suck eller man ska hämta grabbarna nånstans . Men det har ju gått förr så det ska väl gå nu oxå.


Har en ledig dag efter en helg på 78B och det känns bra kan jag säga att inte jobba idag ialla fall , en stor kram till alla kollegor   .


Idag ska lilla sonen och jag handla skor på Gränby och ta en fika ,lite mor och son mys så här på måndagen kan vi behöva . Han sa förresten häromdagen , blygsam som han är att - mamma jag tror att jag är smartare än dej och det kanske han är i mångt och mycket men jag har livserfarenhet som han saknar iallafall så det så :)

Idag gäller det att få in pengarna från Newbody för idag ska det betalas allra senast i morgon .


En bra dag till er och till helgen är det 1:a Advent och då vill jag ha lite snö tack :)

Många kramar från mej M  

Av Marie - 22 november 2012 11:56

Ja det kan jag säga ärligt  att det räcker inte med  att räkna till 10 just nu ,snarare 1000 .

En riktigt skitmorgon och fm .  

Tänkte att jag skulle tvätta bilen nu när det är lite regnigt och ingen sol för då behöver man inte semsskinna den :)

Gör det och blir smutsig och måste tvätta kläderna och lägger in dom i maskinen ,sätter mej och ska lägga in mina räkningar och hör efter ca 5 min att det "låter" från maskinen  . Då slår det mej att min iphone ligger i jackan för att jag skulle knäppa kort på bilen ,  suck .. Ut med telefon ,springer som en idiot runt och letar efter en liiiiiiten skruvmejsel får ut skruvarna och en försvinner - suck . Jag inser då att jag vet inte hur man öppnar den aha youtube kan hjälpa mej och jag får upp den till slut men jag tror till 1000 % att den är förstörd redan så nu ligger den på tork . Ja så är det någon som har en iphone 3 till salu så är jag intresserad, el en 4 till ett bra pris så är jag intresserad . Det värsta av allt är att det inte är första gången detta händer tyvär . Nu kan jag bara nås på hemtelefonen, så ni som känner mej lär ringa på den .


Men det finns ju dom som har det värre . Bara att bita ihop och se om man får abstinens av att inte kunna köra Draw och WF hahahaha


Ha en fortsatt bra dag och kramar från mej M   

Av Marie - 18 november 2012 16:40

Man blir trött av att åka bil , speciellt den tråkiga vägen till Gävle ( Valbo ) usch och fy nästa gång blir det tåg för grabbarna  :)

Har börjat röja lite på 18 åringens rum , undrar om han vet hur en papperskorg ser ut och att disken inte går ner för rappan själv :) Det bör han veta han läser ju Naturprogrammet ha ha

Ja igår var vi helt fria från barnen och då blev det vin och lax minsann och Så mycket bättre och Darin imponerade som vanligt . Han är en mycket duktig kille han

Idag blir det kött och potatis - Karré och ev svampsås med potäter,  gött.


Det var oxå riktigt bra tajming av kläder från New Body som kom igår som 18 åringen sålt men det lämnar man till mamma att fixa till ,det går så bra så .

Nej nu ska jag lägga ner lte kärlek och omtanke på maten till min familj och gubben vad gör han då jo han spacklar i tvättstugan .

Ha det bra denna söndag av timmarna som är kvar   

Många kramar från mej M   




Av Marie - 12 november 2012 16:25

Konrad har namnsdag , 25 år sedan Cornellis dog och jag fyller år (34) ikväll blir det Dragon Palace med grabbarna och Nina , gubben är på Gotland så då passar vi på . Nej då ingen fara han är inte så förtjust i thaimat så det så . Har haft en bra dag på jobbet , så allt är ok . Ha wn fortsatt bra måndagkväll .
Många kramar från mej M

Av Marie - 11 november 2012 12:18

Lite trött efter middan igår kväll med närmast sörjande . Maten räckte och blev över , lite nervös var jag att det var för lite älgkött men nej . Jag bjöd alltså på älggryta med kantareller , pressad potatis och svartvinbärsgele och massor av rött vin och som avrundning lite tårta . Jag hoppas att alla är nöjda och glada .
I dag är det tvättardag och fika med mannens äldsta syster och särbo och ev en visit till Österängsgatan där äldsta sonen ska vara kattvakt i 9 dgr .

Vid frukosten satt jag och bläddrade i Mobergs nya kokbok och den kan jag rekomendera om man gillar husmanskost, många fyndiga kommentarer till alla rätter - köp den ...

En fin söndag ska ni ha och kram från mej M

Av Marie - 8 november 2012 09:21

Hade en trevlig kväll igår med några av mina härliga arbetskamrater och det känns lite idag , tur att man jobbar kväll . Var på den lilla resturangen brevid Höganäs brasseri , kanonmat och hur bra service som helst - nöjd :)

Har inte fått i mej kaffe än - förstår inte det !!!!
Efter en dusch känns det säkert bättre hoppas jag . Börjar faktiskt bli sugen nu känner jag på en macka och en latte och så får det bli :)
En bra dag önskar jag er , undrar vems dag det är idag för igår var det kladdkakansdag . Kram från mej M

Av Marie - 6 november 2012 12:33

Skönt att valet snart är över så att det är sluttjatat om det snart och Obama har fått 4 år till :)
Det blir ett kort inlägg ska ta mej bort till bussen och åka in å jobba . Har handlat och fixat lite och hunden får vara ute idag , har ett sår på tassen , avvaktar och ser om det blir bättre annars kanske nån bör titta , förslagsvis en vetrinär :)
Ha en fortsatt bra dag och kram från mej M .

Ovido - Quiz & Flashcards