Fru E

Alla inlägg under januari 2012

Av Marie - 30 januari 2012 17:22

Nyss hemkommen från jobbet och grabbar som tror att maten är klar på ett kick , 1 timma borde man väl ha på sej kan man tycka .

Är ute på nätet och kollar på hur trappan i nya huset ska se ut inte så lätt , hittar mest fula trappor . Det är väl konstigt att man vet hur den inte ska se ut och samma sak när man är på resturang så vet man exakt vad man INTE ska äta.

Eller,  jag vet hur den ska se ut men hittar ingen som ser ut så och rita ner detta på papper kan jag inte , jag som knappt kan rita en sträckgubbe:) Men nog fixar vi till detta , det reder sej som brunsåsen brukar göra , bra sås reder sig själv -eller hur   


 Ha en bra kväll , om ni vill gråta en skvätt så är det Sofias änglar på tv5 ikväll kl 20.00 .


Kram från mej M   

Av Marie - 28 januari 2012 10:36

Ja iallafall idag är det så :) ja och vad ska man göra idag då ? Inte så mycket att fundera på , det är bara att dra fram snabeldraken och moppen och göra det man ska . Att man får ha så kul en lördag förmiddag , det är inte klokt .

Det blev sen middag igår ( pizza a´la nederbacka ) var tvungen att åka och trängas på Gränby efter jobbet först :) att man aldrig lär sej . Det kan va svårt att lära gamla hundar att sitta som ni vet .

Idag säger vi grattis till alla Karl som har namnsdag idag . Jag har 2 stycken hemma hos mej men har bara grattat 1 av dom än så länge och att gratta den andra får nog vänta till i em då han har varit ute och rännt inatt och kom hem sent eller tidigt det beror på hur man ser på det hele .


I onsdags slog jag till och var in på Höganäskakel och beställde en badrumskommod från Miller, passade på då de har 25% fram till den sista januari .

Den heter Traditional och är mörkbetsad och har dubbeldörr. Om ni är nyfikna så gå ut på nätet och glo vet jag :)

Ha en bra dag och kram från mej M  .

 Ps handfatet är handgjort i England , ja flott ska det vara , hade ingen aning om detta förrän jag beställde och hon på Höganäs berättade detta ( tack Moa förresten )





Av Marie - 22 januari 2012 10:33

Ledig fm och börjar den med att äta frukost ,dricka kaffe och se sista delen av Stjärnorna på slottet . Denna omgång var helt underbar , snacka om att de bjöd på sej själva :) Jaha vad ska man titta på nu kan man ju undra .

Det blev en sen middag igår pga styckning av en  rådjursbock som mannen sköt förra söndagen och malning av färs till hunden , ja han är en riktig gourmèhund !  nej han får sånt kött som vi inte kan äta typ slagsidor och sånt annat krafs , vi tar ju så klart det bästa bitarna ,  sadel och skinka , mums fillibabba . Det var tunnsått av familjemedlemmar vid kvällsmaten igår , då en var med kompisar på Kinaresturang i stan och en var med kusin och mormor och morfar på Tzatziki och åt mat , ett stort tack till mor och far för detta fina initssativ (svårt ord ) kram   Nästa gång är det brorsornas tur .

Jobbar kvällspass idag så snart ska det lagas middag till familjen och sen är det dags att åka in till gruvan igen , nej då jag älskar mitt jobb och hade det varit bättre betalt så hade det ju varit fulländat och man undrar ju vilket århundrade detta ska hända :)

I dag säger vi grattis till Vincent och Viktor som har namnsdag .


En bra söndag till er ala och kram från mej M  



 

Av Marie - 19 januari 2012 09:20

Ledig dag , då blir det nog en tur förbi kupan och lämna lite kläder där . Efter det vet jag inte vi får se kanske Höganäs kakel får besök av mej , måste kolla in deras badrumsmöbler :)

I dag är det Henrik som har namnsdag , ja ha detta har jag missat då en till mej väldigt närstående person har detta namn  hm man kanske ska ringa upp :)

I morgon Planerinsdag med jobbet och efter det Bowling och mat med trevliga arbetskamrater, kul kul .

En trevlig fredag önskar jag alla  ni som ser detta   


Många kramar från mej M   


Ps äntligen har ett rådjur snart hamnat i frysen , men det har dröjt kan man säga . Men ikväll skall det tas om hand .


Av Marie - 14 januari 2012 09:38

Ja fredagen den 13:e förflöt smidigt förbi och utan olyckor .

Men det var ett jäkla blåsande , helt otroligt . Men det är tur att man kan välja att vara inne .

Idag ska julen kastas ut,  om tid finnes för det vill säga . Jag tror att mannen vill ha hjälp att kånka och bära osbskivor till tvättstugan .

En bra dag till alla och kramar från mej M   


Grattis till Felix och Felicia som har namnsdag idag :)


Av Marie - 11 januari 2012 10:06

Ett litet kort inlägg idag . Det var några dagar sen men inte mycket har hänt , jo lite klinker till hall och tvättstuga är beställt och det kunde ta 3 veckor att få hem detta från Italien , flott ska de va :) Nej då inte alls så flashigt som det låter men fint blir det . Jag lovar att lägga upp bilder på resultatet .

Lite kycklinggryta snart klart för familjen att mumsa på ikväll och den yngsta sonen hade som krav att den skulle vara god!!!! snacka om krav och undrar vad han menar med det ? Tycker han att jag lagar äcklig mat i vanliga fall kan man undra då . Nej det kan jag säga att det gör jag inte .


Grattis idag säger vi till Jan och Jannike som har namnsdag idag :)


Ha en bra dag alla fina och kram från M                                                    
                                          

Dags att gå ut med hunden i solskenet :)


Av Marie - 4 januari 2012 09:58

Japp det är det för mej , vaknade 09.20 fast jag gick och la mej kl 23.00 . Ja man kanske behövde 10 timmars sömn :)

Jag ska jobba två kvällar nu så det känns bra tycker jag .

Var till Ikea i måndags och köpte en toalettmöbel till badrummet på övervåningen , den ska utgå i April men tvättfat hade de inte men detta skulle de få in och det är ju ingen panik vi ska ju inte flytta in nästa vecka - heller :)

Det är många som frågar mej hur jag orkar med att det tar så lång tid med husbygget . Jag brukar säga att jag har "stängt av" och gillar läget . Men det skulle vara frutansvärt om han inte snickrade nånting , men nu gör han det och vi har tillsammmans kommit överens om detta då vi vill låna så lite som möjligt . Det är inte synd om mej , inte ett dugg.

Men jag brukar också fråga de som tycker att det tar LÅNG TID om de har byggt eller renoverat själva någongång och hur lång tid detta tog :) Nog om detta jag kommer att få Ärentunas finaste hus när det är klart .

I dag säger vi grattis till Rut som har namnsdag .

Kram från mej M   

Av Marie - 1 januari 2012 10:35

Ett nytt år och nya dagar som ska fyllas med nya händelser , ser verkligen framemot detta år med storglädje   .

Vill börja med att tacka Per , Annelie och Niklas för den trevliga Nyårsfesten , fantastiskt god mat och trevligt sällskap.

Var duktig flicka och drog med mej mannen och gick vid 01, ja ska man jobba så ska man,  i och för sej kl 13.45 men ändå :) Man är pigg och fräsch som en nyponros .


I dag går alla ugnar varma på pizzeriorna i stan , tänk på det om ni ska äta en flottig pizza en dag som denna , var ute i god tid !!!


att gratulera nån som har namnsdag idag är ingen idé för det är ingen som har namnsdag idag , så idag har alla namnsdag :)


Kram och mycket kärlek till alla från mej M .  


En riktigt god fortsättning till alla som orkar och vill läsa min blogg och hoppas att även ni får ett bra 2012 för det kommer jag och min familj få :)

Presentation


Är en bloggande gift undersköterska med tre pojkar och ett husbygge

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Fru E


Ovido - Quiz & Flashcards