Fru E

Alla inlägg under september 2011

Av Marie - 27 september 2011 14:04

Har varit hos frissan , det blev bra men någon bild blir det inte . Det måste vara nåt  fel på kameran man är ju rynkig som en 80 åring helt otroligt :)


I helgen fyller våran äldsta son 17 !!! år,  helt otroligt vad tiden har gått fort , det känns som igår vi åkte in till BB och han föddes efter ett antal timmar . Man åkte ju in alldeles för tidigt såklart :) så där fick man ligga ett tag innan man fick en epidural bedövning . Nu är han som sagt snart 17 har basröst och är längre än mej , ha ha . På söndag blir det middag men de närmast sörjande .


Jag ska snart hämta de två yngsta vid skolan så ska vi åka till Gränby C å fika och handla kläder , fixa ID kort och bankkort . Det blir bra det .

I dag har Dagmar och Rigmor namnsdag , grattis .


 kram från M   


No

Av Marie - 26 september 2011 11:11

Den lediga måndagen blev en halv , ska jobba kväll , då det fattas folk på 78 B .

Det är klart att man ställer upp .


Tog som sagt bort stygn från fingret igår, skönt men känsel har jag ingen där men den kommer nog .


 Idag säger vi grattis till Enar och Einar som har namnsdag . Einar Brekkan - överläkare på Ackis och expert på prostatacancer , tror jag :)

 En bra dag , kram M   

Av Marie - 24 september 2011 09:36

Var ut igen en sväng igår för att ta hem ALL svamp som ska finnas där . Men inte finns den här i mina skogar i alla fall , jag ger upp nu , det får bli torgets svamp den är inte svensk men det ger jag tusan i .

Jobbar kväll och blir bjuden på sushi av en kollega och det är inte illa .Det kallas bytes handel , hon fick en Fred Perry jacka till sin dotter och jag får Sushi .


Allt är ok, fingret sitter kvar och stygnen tas bort på tisdag på jobbet och det ska bli skönt .

Nu laddar vi för melodikrysset som börjar kl 10 , sen ska det göras en gryta till familjenslördag middag men potatis får de fixa själva .


Namnsdag idag har Gerhard och Gert . Grattis till Gert Fylking .

Ha et bra kram M  

Av Marie - 22 september 2011 08:29

Sover alla jornalister eller hänger de bara efter kungafamiljen och alla andra B kändisar istället för att rota lite mer i alla politiker som har gått i pension vid 50 års ålder och fram till 65 års ålder har 30 - 50 tusen i månaden , det är ju så att man kan spy , fy fan säger jag , tvi . Dessa regler måste man ändra på bums .


Hörde oxå på nyheterna att upphandlingarna för vaccinet mot livmoderhalscancer har överklagats IGEN !!!! När i satan ska våra tonårstjejer bli vaccinerade , ska man behöva köpa ut detta själv - eller vad vill de . Nu har inte jag döttrar men jag tänker på alla som har det :)


Snart dax att åka och handla , ska sen träffa en arbetskamrat och vi ska handla pyssel till klinikfesten som har tema rymden .


Fingret mår bra och på tisdag ska stygnen tas bort .


En bra dag till alla NI kram från M   


Namnsdagsbarnen höll jag på att glömma och det är Mauritz och Moritz , grattis tiil er :)

Av Marie - 18 september 2011 19:37

Då har man varit där oxå:) Jag skar mej illa i fingret när jag skulle skära potatis för att koka potatismos men skar mej djupt i fingret och fick sy 4 stygn i vänster pekfinger aj aj det gör lite ont nu .Men det gick hur smidigt som helst och fick komma in direkt .

Nu sitter jag här med en fingertutt och ett finger i högläge.   .


På fm var mannen och jag runt och kollade och tog några broschyrer på handdukstorkar, men man undrar ju varför de ska vara så dyra , det är ju inget hightech direkt :( .

Nån som har handlat såna nyligen och kan rekomendera nåt ! De ska vara el och timer .


En bra fortsatt kväll och nu jag ska se dalmasen Kalle Moreus på 1:an .

 Man får väl hoppas att man kan sova i kväll men jag jobbar kväll i morgon så jag behöver inte upp i ottan . Kram från M  

Av Marie - 16 september 2011 17:43

Äntligen fredag  och ledig helg,  härligt efter att ha jobbat 2 helger på raken .

Var och handlade på Kvantum efter jobbet och där var det lite bökigt , de tycker väl att vi kunder hittar för bra nu så nu ska allt flyttas omkring och ändras på hm .Men det finns ju andra affärer oxå :)


I morgon är det potatisplock hos grannbonden , King Edward för hela slanten 4 kr/kg , så det är bara till att plocka så att det finns för vintern :) gott gotti gott gott . Så i morgon blir det till  att vara på alla 4 i ca 2 timmar :).

Ett glas rött och sen dusch och middag . Skaldjurspasta och vitlöksbröd . Ha en bra kväll och kramar från mej   M


Namnsdags barn idag är Dag och Daga . Den enda Dag jag kommer på är sångaren i

sha Boom , så  grattis då :)

Av Marie - 15 september 2011 09:09

Jobbar kväll i kväll och ska först hinna handla och ta ena sonen till Astmadoktorn och då han vägrar ta bussen hem så får han hänga en stund på 78B .


Björn Skifs och Lenny L har varit gäster på rixfm och då undrar jag , hur snygg är Björn ! Han blir bara snyggare och snyggare ! Det skulle vara kul att se deras show i Stockholm.Man kanske ska dra med sej mannen dit.


Namnsdagsbarn idag är Sigrid och Siri , grattis .


Jag måste naturligtvis lägga upp en låt med Björn :)

En bra dag och kram .  M


Av Marie - 13 september 2011 19:45

Bara dårar och hundägare är ute i detta väder :) Snacka om att man fick hålla i hatten.

Nej ett bastubad i detta blåsoväder sitter bättre tycker jag . Nu ska här bastas , undrar hur det ska gå ! jag som svettas redan innan :) ha ha ha


En annan sak , sitter och tittar på nyheterna och de pratar om färdiglagad fiskgratäng med räksås och reportern frågar några kunder hur många räkor de tror att den innehåller  och de tror mellan 10 -20 st men den  innehåller 1 !!!!!!! räka ! skamligt Findus fy ! gå i lådan . Nu ska vi se vad köper jag som är färdiglagat köttbullar , pyttipanna ,chickybits

soppa på burk ibland , ja det är säkert mer än man tror . Men kött bullar gör jag för det mesta själv . Men ibland har nöden ingen lag.


Nej en bra kväll ska ni ha söta ni :)


Kram från mej M

Ovido - Quiz & Flashcards