Fru E

Alla inlägg under januari 2013

Av Marie - 30 januari 2013 19:31

Näst sista dagen på Januari och några av mina söta arbetskamrater vill att det ska bli vår :) De lär bli besvikna , vintern lär hålla i sig 3-4 månader till , tro mej .
Jag jobbar kväll torsdag och fredag brukar inte jobba kväll på fredagar om jag inte ska jobba hela helgen vill säga .

Var förbi Kupan innan hemgång men hittade inget speciellt , träffade en bekant jag inte träffat på 2 år , det var kul .
Nej nu ska jag gå ut med doggen i blåsten och sedan ska jag titta på Mästerkocken på TV4 .
En bra fortsättning på onsdagskvällen till er alla och kram från mej M .

Av Marie - 29 januari 2013 12:23

En snabbt inlägg innan jobbet , har hjälp H att starta upp att betala räkningar via internet , bättre sent än aldrig . Han har tålamod i mängd men inte när det gäller datorer då blir han galen när det laggar och strular hihi men nu är det fix . Han är hemma och förkyld och har pip i bröstet , lite störande i morse innan han masade sig upp :) nu tandborstning och sedan bilen upp till bussen . Tingeling
Och kram från mej M

Av Marie - 28 januari 2013 09:27

Då är denna jobbhelg över och jag är riktigt trött men om den uppgiften är av intresse för flera än mig har jag ingen aning om men den bjuder jag på :)


Då har man 1 dag att ta igen sig på och jobbar kväll i morgon .
Idag blir det innegympaskor till junior och han skall hämtas upp på skolan kl 14 .


Om vi ska ta hundens status så är den ok men han gillar inte att jag känner i "ljumskarna" på honom men vad det står för vet jag inte . Han är pigg och glad äter och dricker i alla fall :)


I dag kl 11.10 får vi veta vem som ska leda Esc finalen i Malmö och jag tror att det blir Måns Zelmerlöw eller Sarah Dawn Finer :) . Vem dom än väljer så blir det ett bra val .


Ha e bra måndag och grattis till alla Karl som har namnsdag idag , jag känner en - tihi
Kram från mej M

Av Marie - 27 januari 2013 09:11

    Äter frukost och tittar på Vinterstudion och skidorientering . Vaknade till vid halv 9 och tyckte att det var lika bra att gå upp , måste iallafall tömma blåsan . Det är väl typiskt att man blir kissnödig innan man sovit klart .
Idag kvällsjobb och i morgon ledigt - skönt tycker jag om ni frågar mej .

Lugn kväll igår, lite Stjärnor på ett slott , trött efter att ha gått upp halv 6 . Nu blir det lite kaffe och mera vinterstudio och orienteringen är färdigt men man får ju hoppas att de inte kommer på idén att skicka mej för jag är en katastrof när det gäller detta är glad att jag hittar hem överhuvudtaget :))

Ni som är lediga - njut !!!
Vi andra som ska jobba säger jag KÄMPA PÅ !!!!!!
Kramar från mej M   

Av Marie - 25 januari 2013 08:25

Ved inne , tidningarna ligger och väntar , ska nu brygga kaffe och njuta av denna lediga fm .
Man kan ibland klaga på att man jobbar skift men jag tycker att det är skönt att ibland vara ledig mitt i veckan eller som nu lite ledigt på morgonen och få lite egen tid som H tycker att jag tjatar om , han har väl inget behov av det kan jag tro :)
Ska även fixa lite mat för ikväll och förbereda kött tills i morgon . Ha en bra dag och kram från mej M

Av Marie - 24 januari 2013 16:03

Har nu tittat på Uppdrag granskning som handlade om män och kvinnor från Kamerun som har kommit hit och ska plantera skog åt Holmen och Sca( stora stogsägare ) men de i sin tur anlitar en entrepenör som kalllar sej Skogsnicke och är ett riktigt arsle. Han skickar in ett kontrakt till Migrationsverket där det står arbetarna  ska få 18000 kr/månad vilket inte stämmer de får 20 öre per planta ,snacka om slaveri nu skäms jag över att vara svensk. Jag hoppas att det löser sej för de och att han ( arslet) måste upphöra sitt samarbete med Holmen och Sca . 


Ledig dag idag och då har det hanlats mat och en lampa från Clas Olsson till köket men köpte såklart fel sorts glödlampa ,den sticker upp ovanför he he .

Ikväll ska gubben och jag äta isterband(Andersson och Tillman )med dillstuvad ptatis och rödbetor och dedt passar inte ungdomarna så en äter potatisbullar och 2 ska äta vårrullar :)

Ha en bra kväll och ta hand om er .  

Kram från ,mej M   

Av Marie - 22 januari 2013 21:10

Håll kaminen brinnande , ja det är det som gäller även denna kväll då det är - 16 ute . Mysigt att vara inne i alla fall med te , tända ljus och Bygglov .
Jobbar kväll i morgon men ingen sovmorgon , kl 8.15 till VC med mellansonen .
Bara bra det för man måste väl iallafall upp och elda :)
Igår var jag i Vreta och åt god söppe med 3 forna arbetskamrater , 2 bebisar var oxå med , hur trevligt som helst .
God natt och en bra nattsömn från mej M .................;................................
.....

Av Marie - 19 januari 2013 09:39

  Det är lördag och jag har ledigt ,vaknar av att han som har namnsdag idag väcker mig med att tala om att det är -25 grader kallt . Då vet jag att det är riktigt kallt inne oxå och det är inte kul men bara dra på Helly hansen sockor och gå ner ,burr . Men efter tokeldning är det ialla fall 17 grader inne .

I går kväll åt vi mat hos Benos och det var såå gott   

 

Idag måste jag handla och lillen behöver ha nya jeans så det blir väl Gränby som får besök idag då .

Igår efter jobbet var jag till Kupan efter jobbet med massor av böcker och 2 vinterjackor och det känns bara bra .

Men vi har mycket som ska köras dit men man får ta lite i taget :)


Nu ska jag fortsätta med mitt kaffe måste bli varm ,åt gröt i morse istället för fil ,det kändes kallt på nåt sätt .

En bra helg önskar jag er alla och kram från mej M    

 


Ovido - Quiz & Flashcards