Fru E

Alla inlägg under augusti 2011

Av Marie - 31 augusti 2011 08:21

Åh härlig musikupplevelse igår med Glada Huddikteatern .Helt fantastiska , kram på er alla.

Det är också kul att göra något annat med sina arbetskamrater än att jobba .


Jobbar kväll och ska skjutsa in sonen med packning och allt till centralen , de ska till Rävsten och tälta till på fredag och dom  hoppas då på bra väder. Jag måste hem igen och fixa lite här hemma , ja det är ett jäkla flängande och farande .


I almanackan idag den 31/8 står det att Arvid och Vidar har namnsdag  grattis till er .

Imorgon är det September och hösten gör sitt intåg , härligt tycker jag  .

Jag har inga problem med höst och sen att det blir vinter , jag skulle tycka att det vore tråkigt om vi inte hade 4 årstider . en bra dag önskar jag er och det ser fint ut - än så länge i alla fall :)


kram M   

Av Marie - 29 augusti 2011 19:03

En ny hel och härlig vecka . Jag har ledigt på torsdag och jobbar hela helgen .

Men i morgon ska jag på UKK och kolla på Elvis med Glada Huddik teatern , det ska bli hur trevligt som helst . Jag ska ska gå med fd jobbarkompisar och nuvarande jobbar- kompisar . Jag beställde biljetterna 14 Januari så det var ett tag sen  .

Men det var ett tag sen jag var på nåt , senast var Jonas Gardell .


Har också fått tag på en trappkille som kan göra trapp åt oss i november och det blir bra det , han skulle komma och titta när han har vägarna förbi .


Ha en bra kväll och kramar från mej M  

Av Marie - 26 augusti 2011 17:03

Först ett besök hos Joungs såg i Valö , fick med oss lite lister och foder hem som prov.          Efter det ett stopp vid bageriet för att inhandla lite matbröd och bullar att ta med hem ,mums .

En laxpaj blev det för mej , god sås och sallad .

Men ett minus , de tog inte kort och som tur var hade vi lite kontanter .


Grattis idag till Östen . Östen Warnebring och Östen i Östen medresten


En bra kväll , kram M  

Av Marie - 25 augusti 2011 19:38

Blev ledig i morgon , tack jobbet . Det kommer att sitta fint . Mannen i mitt liv och jag ska åka och titta på golv och tak lister och takpanel till kök/vardagsrum .

En ledig dag i morgon innbär tre lediga dagar - me like  Tacos och lite vin fast det bara är torsdag , inte helt fel , gillart.


Grattis säger vi idag till Lovisa som har namnsdag .




En promenad med hunden och mannen står närmast på agendan.

Det ser ut att bli fint väder i helgen så det gäller väl att njuta - gör det för det ska jag i alla fall .

Kram från mej M   

Av Marie - 24 augusti 2011 11:35

Av Marie - 24 augusti 2011 08:21

Trött var jag nog i morse och disträ men all mjölk var sur , göra nytt kaffe , för det är inte gott med klumpar i kaffet . Gör i ordning nytt kaffe ska pudra på malen kardemumma,  har på " salt " istället !!  Varför salt kan man undra , den stog precis brevid :) Men nu är allt i sin ordning förutom att det inte finns nån mjölk .


Måste ta en tidigare buss även idag , har lovat att köpa presentkort till en j - kompis som fyller 30 år idag . Grattis Daniel .


Vad gjorde man när man var 30 ? Jag väntade mitt första barn och jobbade på förskola och hade bott i Ärentuna i 1 år och detta var 94 och sommaren var usökt bra och jag gick upp 30 kilo och ´var stor som ett hus . But that was long way back.

Lite nostalgi  


I dag är det Bartolomeus som har namnsdag . Undrar om någon heter så ?


Ha det bäst   Kram M

Av Marie - 23 augusti 2011 07:46

Vilket skämt angående mammas mobiltelefon !Vi hittade en på Elgiganten efter

många om och men . Vi betalar den och går ut runt hörnet för att hämta den men då finns den inte på lager utan är slut !!!! Helt otroligt , så det blev ingen . Hade tänkt att mor och jag skulle gå på Ikea men hon skulle hem och klippa sej . Ja ha typiskt .

Skjutsade mor ner på stan igen .

Ringde bästa väninnan så vi var på Ikea och spanade runt på garderober till rummen och badrumsmöbel till ö-våningen . Man går från klarhet till klarhet ibland .


Nej ska försöka hinna med lite , ska  ta en tidigare buss,  har ärenden på stan innan jag ska jobba .


Ha det bra    


M




Av Marie - 22 augusti 2011 08:14

Har ledigt idag eftersom jag har jobbat hela helgen .

Jag ska träffa mor för hon behöver hjälp med att inhandla en ny mobiltelefon , en inte alltför avancerad sak och det ska nog gå bra .


Han , Ghadaffi eller Khadaffi eller vad han heter är så patetisk , varför kastar han inte in handduken eller det som han har på huvudet,  han ser ju inte klok ut .Han ber även folket om hjälp , fattar han inte att det är de som är rebellerna snacka om" retard "


I dag har Henrietta och Henrika och grattis säger vi till er   .


Ha det bäst och kramar från mej  Mimsan   .

Ovido - Quiz & Flashcards