Fru E

Alla inlägg under april 2011

Av Marie - 8 april 2011 08:43

Ja det är jag det . Har varit ute och sprungit . Det går bättre och bättre men inte är det graciöst inte : Men det är inte meningen heller :) Jag orkar springa l i t e  längre  varje gång och det känns så bra :)

I dag tåoperation för äldsta sonen  , bra att det blir av . Han har haft problem en längre tid .

Härligt väder och skönt att det inte blåser så mycket , ha en bra dag och kväll

kramar från mej    Marie

Av Marie - 7 april 2011 21:10

Jaha vi blev utan ström vid 14 tiden har väl aldrig varit så kaffesugen :) Det fanns inget att göra så vi gick ut och gick med hunden , snacka om att det blåste . Hittade tussilago som jag knäppte kort på .

I morgon ska sonen operera en tå vid kl 11 så honom ska vi skjutsa in och sen ska jag jobba , morfar får hämta honom och det gör han så gärna.

Föresten så kom strömmen tillbaka ca 20.30 en otroligt lång tid närman väntar och vill skriva i bloggen . I morgon dags att springa igen , det känns bra tycker   jag  . Blir till att springa tidigt i morgon bitti så att man hinner med . Ha en bra kväll och sov gott i blåsten , kramar från mej .   Marie

Av Marie - 7 april 2011 13:28

Grattis idag säger vi till Irma och Irmelin .

Tänk vad man hinner mycket när man går upp tidigt , klockan 9.00 skulle vi vara på röntgen i U - Väsby . Det gick fin fint , det smällde och lät tyckte mannen och hörlurarna var totalt värdelösa men nu är det gjort :)

Men otroligt vad det blåser , vi var på Gränby och handlade och några lätta saker låg överst och flög iväg . Men som tur var stog det några cyklar ivägen och stoppade upp ,jag blev helt paralyserad i några sekunder . Ja vad ska man säga .

Jo jag måste tipsa om en lunchresturang vid Vattenfall , mittemot Media markt som heter Energikällan (buffe )  Kanonställe 89 kr mumselismaskens .

En bra kväll

   Kramar från mej Marie

Sprang gjorde jag som jag skrev på bloggen igår så idag blir det en promenad med doggen .


Av Marie - 6 april 2011 22:24

Härlig kväll att ta en springtur i , så det har jag gjort . Hade turen att kunna gå tidigare från jobbet det är inte ofta man kan det :) Så nu sitter jag här svettig och dan . Det gick bättre och kändes lättare att springa ikväll , men jag blev likväl lika trött . I morgon en heldag med gubben , det är inte ofta kanske man blir bjuden på mat . Man kanske ska klä upp sej :) Vi måste kollaom vi kanske hittar någon diskmaskin i Upplands Väsby , inte kul att diska tycker alla men vi får turas om . Vi får gilla läget som det heter . Nu dags att hoppa in i duschen , puss och kram vi syns på stan :)  Kram från mej Marie

Av Marie - 6 april 2011 08:25

Snacka om träningsärk. Ja ska man vara fin så får man lida pin - som mamma brukade säga :)

I går promenad men idag ska jag springa innan jobbet .

Men först måste vi åka in och kolla på diskmaskin , jag tror att det är den tredje som går sönder , helt otroligt . De två första var Bosch aldrig mer Bosch säger jag . Den tredje en Indesit , har varit bra i 5 år . Men vi vill helst ha en begagnad 45 cm bred , någon kanske har nån till salu ?

I morgon är jag ledig och ska köra mannen till Upplands Väsby på en MRT , bra att det blir gjort äntligen så att han kan börja hos sjukgymnasten .

Ha en bra dag och ta hand om er    kram Marie   

Av Marie - 5 april 2011 08:11

I dag skulle jag behöva  en Bad hairday mössa . Jag gick och la mej med blött hår ingen hit kan jag säga . Idag blir det promenad å imorgon springa det känns bra tycker jag . Jag har tänkt göra detta så länge att nu var det dags. Det kanska finns de som tycker att kärringar på nästan 50,  varför ska de springa men se det bryr jag mej inte om . Men helst vill jag springa i skogen men det måste vänta någon månad då det fotfarande är snö och blött i skogen

Nu börjr det röra på sej angående mannens MRT som han väntar på de har skickat remissen till Löwet ( Löwenströmska ) och dit kanske han kunde komma på torsdag.

Det känns att jag sprang igår och det känns så bra .

Jobbar kväll idag och i morgon ledig bara på torsdag och ska jobba hela helgen .

På lördag ska vi till Syster med sambo och son och fira deras 20 åriga förlovning och på fredag ska jag köpa present . Vi får se vad det blir .

Ha en bra dag och kväll  kramar från mej   Marie

Av Marie - 4 april 2011 17:28

Det har varit jordbävning i Ärentuna idag !!! Ja man skulle kunna tro det . Håll i hatten jag har köpt springskor Nike -fina va . Jag har provsprungit och snacka om att man har dålig kondis ha ha ha . Men nu måste nåt göras vågen står på 74 kg,  ja och  nu vet alla hur fet jag är ( 172 cm över havet ) Man vill inte stå i vassen i sommar igen :) Nu kör vi men det blir inte till att gå hos Viktväktarna , har gått  där förut så jag har lite hum om detta och tänkte klara detta själv   undrar om det är vädret som gör att det känns som om jag bubblar över av endorfiner tjoho jippie .  

En bra fortsättning på kvällen och kramis   Marie

Av Marie - 4 april 2011 05:29

Har sovit oroligt i natt , vet inte varför men det kan väl vara så ibland :)

Då är det vecka 14 och idag har Marianne och Marlene namnsdag , vi säger grattis till dem . Jag har nästan namnsdag idag !!! 

Men vad mörkt det är ute man kan tro att man har gått upp en timma för tidigt men det har jag inte riktigt , bussen kommer om 25 minuter så jag kan äta min fil i lugn och ro . Jag har kanel och Havre fras i min fil , hur äter du din fil ?

Nej en bra dag ska ni ha . I dag har de sagt att det ska bli ca 10 grader varmt och vi får väl se hur det blir med det :) De bara lovar och lovar men mycket snö har försvunnit här på åkrarna man riktigt känner hur bönderna längtar efter att få ta fram traktorena och köra igång :)

En bra dag och kramar   från mej som heter  Marie Susanne

Ovido - Quiz & Flashcards