Fru E

Alla inlägg under februari 2012

Av Marie - 19 februari 2012 09:24

Jag sa ju att jag skulle rösta på Ranelid och se hur det blev. Nej jag röstade inte men är nöjd ändå att Molly och Björn gick vidare . Vilka skulle vi annars ha skickat ? Resten av startfältet var ju ett skämt .


Jag tittade lite grann på direktsändningen från Whitneys begravning och då var det Kevin Costner som höll tal ,mycket rörande   


Är lite glad idag då vågen visar -2kg på 9 dgr och jag är så nöjd !!!!   Det är bara att fortsätta till målet som ska vara om 11v ca .


Spelade även på Lotto i går men icke vann man nåt men jag hade flera rader med 3 rätt!! och det ger ju ingenting ,typiskt :) Ja och spelar man inte så har man ingen chans att vinna heller .


I dag grattis till Gabriella och Ella som har namnsdag .


Ett stort Lycka till alla skridskoåkare som ska köra Vikingarännet idag   Simma lär ni inte behöva i år:)

Kram från mej M  ps angående spår av Lo eller Varg så har jag fått en hint om att det är nog Lo :)

Av Marie - 18 februari 2012 14:15

Om det är en Lo eller en Varg som har gått bakom ladan i natt är osäkert men nåt är det eller en väldigt stor hund kanske  :)

Jag ska inte tala om att jag har handlat , dammsugit , torkat golv , och kastat in en rådjursstek i ugnen för jag tycker att egenskryt luktar illla  :) Så jag bryr mej inte om att berätta det .

I kväll den 3:e deltävlingen i Melodifestivalen och denna gång i Leksand har lovat en jobbarkompis att kollla om jag ser henne bland publikum , jag sa åt henne att hon skulle rufsa om i Björn Ranelids hår ha ha .


En bra kväll till er alla från M   

Av Marie - 17 februari 2012 16:58

och framför mej ligger en 5 ledighet och bara väntar på att få ta slut haha , ja tiden brukar ju gå så fort när man har roligt.

Tack gode gud ,  på måndag kommer Ä N T L I G E N kakelkillen ( tack ) och fixar hall och tvättstuga , det känns som om jag har skrivit om detta förut och det har jag nog oxå . Men man brukar ju säga att det huvudet är fullt av det pratar man om . Det är kanske därför killar och i viss mån tjejer pratar så mycket om sex :) Ja vad vet jag? ingenting som vanligt .

Grabbarna är nyduschade och kammade , väntar bara på  transport med bestefar och bestemor nu :) 

Fredagkväll och här sitter jag och myser (lite vitt ) Gubben vilar innnan han ska snida om och byta jobb till snickare och jag blir väl kock då jag - eller köksbiträde är nog bättre ,grabbarna tycker att maten har sugit den senaste tiden och jag kan väl hålla med i viss mån . Men det är inte kul att laga mat jämt och ständigt och mat vill de ju ha de små liven -varje dag helst ,mycket konstigt . Jag tycker att vi kan ha tema u-land 1 vecka så får de se hur kul det är att gå och vara hungrig , det blir kanske 1 skål ris varannan dag på sin höjd om inte Röda korset delar ut nåt . Det tål att tänkas på om inte annat .

I morgon Mello och min röst ( kommer nu att komma från höger :) )den lägger jag nog  på Björn Ranelid , må bäste man / kvinna vinna .

Kram från mej M                          

Av Marie - 16 februari 2012 08:26

Ja så hette Coop Forum vid Boländerna förr i tiden men för mej fortfarande alltså Wessels eller B&W. Domus och Tempo slinker in i bland oxå men inte Epa det är fööör gammalt . Men där kommer jag ihåg att de hade svartvit rutigt golv och de sålde mjukglass där . Varför skriver jag om detta då , jo på fredag ska min mor och far ut och äta med yngsta barnbarnen och grabbarna fick bestämma resturang så de vill gå på TexasLonghorn . Jag berättar det för min far och han undrar vart det ligger och jag säger att de kan parkera bakom Åhlens varpå han säger jaha mitt emot Clock! ja på 80 talet fanns det en hamburgeresturang där som hette så  :) det var gulligt sagt  tycker jag för man är ju precis lika dan själv.

Jobbar kvällstur idag och ska kl 14 besikta bilen och den  kommer att glida igenom galant ,det  kommer att ta högst 5 min :) Ja längre tid får det inte ta för jag började jobba 13.45


Hörde på nyheterna igår att Jan Björklund är i Hebron och blivit attackerad av en bosättare men jag undrar bara varför ,visste gubben  vem det var eller bara slog han till förste bäste , ja inte vet jag ,hans dotter kanske var dålig i skolan . Ja inte vet jag och man få sväva i ovisshet troligtvis :)

Idag säger vi grattis till Julia och Julius som har namnsdag . Julia Roberts och Julius Caesar. Då kan jag inte låta bli att lägga upp låten från Pretty Women . Örongodis .

En bra dag och kram från mej M  .


Av Marie - 14 februari 2012 18:35

Ja det är väl lika bra att lära sej äta stekt gröt och att baka barkbröd när man blir pensionär. Det är ju det man lär få äta då , för fett med stålar blir det inte , i och för sej så pensionssparar jag men detta räcker ju inte i evighet och jobba tills jag är 75 är inte att tänka på . Att äta hund och kattmat känns inte så lockande heller även om de ibland försöker att locka med att "NU ännu godare sås . Det är ju inte direkt att man tänker - nej tänk om man skulle köpa hem en burk å prova , nej och dyrare än människoföda blir det också . Till något helt annat . Idag är det den fånigaste dagen på hela året   Alla hjärtans dag  om jag inte får blommor eller choklad någon annan dag på året så vill jag defenetivt INTE ha det idag ,då vet ni :).är ömsesidigt


Jag skickar idag mina tankar till min moster E -Kämpa på .


Ha en fortsatt bra kväll och jag ger er kramar . M  


Av Marie - 13 februari 2012 09:17

Då har man 1 ledig dag att göra vad man vill på :) Jag började iallafall min morgon med att kolla på Kontoret en ny serie på 4an som var så där . Men nu har ju inte jag följt The Office så jag kan inte jämföra de två och jag tycker att Kontoret var ok Ove var precis lika obehaglig som han var i solsidan men det ska han ju vara oxå :)

Jag har en lös plan och det är att ta en lunch /fika med en viss fröken A om hon hör av sej . Annars får vi se vad det blir .

Har blivit medlem på en viktnedgångssida som heter Shapeup.com där kan man lägga in vad man har ätit under dagen och den har även räknat ut hur många kcal jag får använda per dag för att gå ner i vikt ,så nu får vi se hur det går , jag har fläskat till mej ordentligt den senaste tiden så nu är det verkligen SKÄRPNING . Det är bra att skriva upp vad man stoppar i munnen och har lite koll .

En bra dag till er alla och kram från mej M   


I morgon Alla   s dag , ni får göra hur ni vill med den , jag tycker personligen att det är ett kommersiellt jippo .

Ge lite kramar istället vet ja . Hej hopp .

Av Marie - 12 februari 2012 09:02

Ett härligt vinterväder är det idag och då ska man jobba ,hur tänkte jag då . Nej det är ju inget man kan planera :)

tyvär.

Om vi ska backa tillbaka några timmar och prata lite om deltävling 2 i melodifestivalen så var det helt rätt låtar som gick direkt till Globen men jag tycker att Lundstet skulle ha gått vidare istället för Timotej men det är min åsikt .

Annars var det mesta skitlåtar , det ska bli kul att se från Leksand och se vad Björn Ranelid ska hitta på och jag kanske får se en skymt av en jobbar kompis som ska vara med .

Henne har jag lovat lite husbyggarbilder så håll till godo L .      

 

Detta är övervåningen.


Nu till något helt annat soulsångerskan Whitney Houston har hittats död på ett hotellrum i Beverly hills , vi minns henne med lite musik .

En fortsatt bra dag till er alla   

R.I.P


Av Marie - 6 februari 2012 18:31

Ingenting gjort i huset kväll heller då mannen blev inringd på jour ute i Gimo av alla ställen på jorden eller pruttGimo .

Det sa ett dagbarn som min mor hade på 70-talet och vi bodde på Ferlinsgatan och skulle flytta till Brunna som nu heter Vänge och hon tyckte att det tog så lång tid och trivdes hos oss så hon sa till mamma en dag " ska ni aldrig flytta till det där pruttBrunna  Katarina hette hon och var väl en sisådär 3-4 år . Hur go som helst :) Hon är vuxen idag ca 40 år och har en egen familj nånstans .


Ni som läst min blogg vet att jag har ramlat ,en liten uppdatering av det sk "gäddhänget " så har färgen tagit en mörkare ton man kan säga flera nyanser av blått och gult . Lite öm även på vänster knä fortfarande .

Nog om mej det finns de som har det värre (myket värre )


Vad skönt att " Rysskylan" har släppt sitt grepp om oss för ett tag i alla fall , det är inte skönt att sova i full mundering , det blir inte mycket rulla runt i sänghalmen då inte . Nej det blir det inte alla fall vi har redan 3 barn och det får räcka   



Nej ha en fortsatt bra kväll och ta hand om dej . Kram från mej M  och jag får hoppas att det dröjer innan vi behöver använda sådana här   .


Ovido - Quiz & Flashcards