Fru E

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Marie - 4 december 2011 16:24

Då var det bakat och klart, han även förbi farmorgumman  en sväng oxå , hela familjen Sjöberg :) Hon blev sååå glad :)

Här lite kort på baket .  

Deg gjord på rågmjöl

 

Risgrynsgröt att ha i mitten .

 

Nu ska det penslas med lite smält smör.

Färdiga att  ätas / frysas .


Hittade ett kort på mej ute i Vänge , taget long way back man är väl ca 1 år .

 

 Nu duscha och sen julmusik . Kram från M

Av Marie - 4 december 2011 08:39

Vi har en tradition min syster min mor och jag , vi brukar träffas och baka Karelska piroger eller pirakka som vi säger .

Min mor är från Finland och dessa piroger är en sak som vi vill ska finnas kvar när mor inte kan baka de längre. Vi gör våra tappra försök att få de att se ut som hennes :) det går sådär , för mej i alla fall .


Efter det åka hem och fixa mat,  för ikväll ska jag gå på julkonsert också en tradition och samtidigt får jag träffa 2 fd arbetskamrater , kul kul .


Idag har Barbara och Barbro namnsdag , grattis till er .


En fin adventssöndag till alla och varma kramar från mej M  

Sanna sjunger för dej idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards