Fru E

Alla inlägg under juni 2011

Av Marie - 21 juni 2011 18:08

Nu har min dator kommit hem , den har varit i Gamla Uppsala sen i lördags .

Har därför inte kunnat blogga nånting , suck . Men nu är det påt igen .

Är nu inne på min TREDJE vecka på semestern , första veckan har varit kanon , sedan har det varit si och så fram och tillbaka hit och dit . Ja vädret har varit så , jag har inte flängt så mycket . På måndag åker vi iväg en sväng och hoppas då på SOL i alla fall uppehåll  fram till onsdag .


Men jag fattar inte det är så mycke flugor , vi har varken kor eller hästar i närheten hm hm .


På fredag är det modsommarafton och yngsta sonen vill äta kräftor så det blir kanske skaldjursbuffe , ja vi får se vi ska i alla fall vara hemma i Ärentuna , det är skönast så :)


Har varit hos frissan idag och när jag satt där och hon fönade håret såg jag ut som Gustav Vasas fru , jo det är sant , välkommen till 1500 talet ! ja det här blir ju fint tänkte jag men det blev bra till slut . Någon bild blir det inte för jag ser inte klok ut på bild , ja inte för att jag ser bra ut i verkligheten heller men ändå .


I dag säger vi grattis till Alf och Alvar som har namnsdag .


En härlig fortsättning på kvällen önskar jag er , kramis    Marie .

Av Marie - 18 juni 2011 09:27

Var på en trevlig middag igår och några nya bekanta . Det var tjemiddag hos min syster . God mat och tipsrunda . En andra plats blev det , tack Inger det gjorde vi bra .   


Vad står på Fru E s agenda idag då . Jo all takanel har satts upp , så nu ska grejer bäras ner och det ska dammsugas och klädkammare ska målas .

Det gör ju inte så mycket att amn måste vara inne när det bara är skitväder ute , suck nu  måste det vända snart .


Idag säger vi grattis till Björn och Bjarne som har namnsdag .

En bra dag till er  kram från mej   Marie

Seg

Av Marie - 16 juni 2011 08:59

Känner mej trött och seg idag , förstår inte varför.

Det blir ett kort inlägg idag , så vi säger grattis till Axel och Axelina som har namnsdag idag  .

Om man kollar in vädret framöver så blir man lite deppig faktiskt , regn så långt man kan se . Men de har ju haft fel förut så man får väl se hur det blir.


I morgon är jag iallafall bjuden till min syster på middag  och träffa några vänner till henne som jag redan känner och  några som jag aldrig har träffat - spännande .


Min stora uppgift idag blir att skjutsa in äldsta sonen till skolan så han får lämna in sin dator.


Åh sen undrar man ju vad man ska äta i kväll , har på senare tid haft en stor ide torka på matfronten .

Det enda man kommer på är korv , köttbullar , köttfärssås . Jag tar gärna emot förslag på mat , enkelt , snabbt , långkok -  allt .


Oops jag skrev att det skulle bli ett kort inlägg men det blev det inte ser jag, ha en bra dag och ta hand om er.


   Marie


 

Av Marie - 15 juni 2011 13:00

Jaha idag är det en regndag , så det blir te,tända ljus och talbok ,det är inte fel det heller . Det behövs regn i massor men vem vill ha det på semestern :(

Var på Dragonpalace med grabbarna igår , det var gott men man undrar varför man ska betala vuxenpris för barn , det är väl ok om de är 15 år men där är man tydligen vuxen från 5 år , så det blev till att betala för 4 vuxna hm .

Nej nu vill jag att min man ska komma hem , han har varit borta sen igår morse, han är med jobbet i Sigtuna . Ja man saknar kossan när båset är tomt ,det är så sant som det är sagt .Nu är inte han nån kossa om ni tror det , men varför säger man om nån att " hon går som en kossa " Ja det kan man undra om man vill . Tänk vilka världsliga saker man kan fundera över ibland det är inte klokt :) .


Idag säger vi grattis till Margit och Margot som har namnsdag .

En bra dag till er och jag undrar om det inte  spricker upp nu   För den här vill jag se mycket mer av framöver . Kram Marie .

Av Marie - 14 juni 2011 09:24

Jag har semester men var är solen ? Nu börjar det bli som det brukar vara i Svedala på sommaren eller har jag fel ! Nej den kommer nog , man ska inte misströsta. Det blir en mellanvecka och solen tar en timeout :) Ja okej det säger vi .


Tack alla tjejer för igår , det var så trevligt , ni är så goa , mys mys . Vi hann oxå med en promenad i Vreta . ner till sjön och tittade , fint värre. När vi satt ch fikade kom regnet och det behövdes  . Men det tycker nog inte de som hade torrt nyslaget hö att ta in , men man kan inte vara alla tilllags jämnt .


i dag är det Håkan och Hakon som har namnsdag , grattis till er .

Jag ska idag åka in med de 2 yngsta och äta lunchbuffe , de har tjatat så länge och nu blir det av .

Ha en bra dag ,  åh vad ska jag göra , har precis lyssnat klart på Sjöjungfrun och har ingen mer ljudbok . Ja det reder sej nog . Ha en bra dag  och kram .

   Marie .

Av Marie - 14 juni 2011 09:24

Jag har semester men var är solen ? Nu börjar det bli som det brukar vara i Svedala på sommaren eller har jag fel ! Nej den kommer nog , man ska inte misströsta. Det blir en mellanvecka och solen tar en timeout :) Ja okej det säger vi .


Tack alla tjejer för igår , det var så trevligt , ni är så goa , mys mys . Vi hann oxå med en promenad i Vreta . ner till sjön och tittade , fint värre. När vi satt ch fikade kom regnet och det behövdes  . Men det tycker nog inte de som hade torrt nyslaget hö att ta in , men man kan inte vara alla tilllags jämnt .


i dag är det Håkan och Hakon som har namnsdag , grattis till er .

Jag ska idag åka in med de 2 yngsta och äta lunchbuffe , de har tjatat så länge och nu blir det av .

Ha en bra dag ,  åh vad ska jag göra , har precis lyssnat klart på Sjöjungfrun och har ingen mer ljudbok . Ja det reder sej nog . Ha en bra dag  och kram .

   Marie .

Av Marie - 13 juni 2011 09:22

Lite fil i magen och nu kaffe och macka . Man kan ju undra varför just frukost är så gott . Ja det tycker jag ialla fall men det värkar vara de som aldrig äter frukost och det kan jag inte fatta . Men vi är alla olika , som tur är :)


I em ska jag träffa 3 st fd arbetskamrater ute i Vreta , ja fint ska det vara :)

Det ska bli så trevligt att träffa dem , ska nog ringa Eva och fråga om vi inte ska träffas tidigare .


Har oxå alldeles nyss bokat fotvård nästa vecka , snacka om lyxigt och hon kommer hit , kan det bli bättre ? Nej jag tror inte det .


Ha en bra dag    Marie

Av Marie - 12 juni 2011 09:00

Vaknade av regn och åska men det var snabbt övergående . Nu är det molnigt och 17 grader ute .

Var på en visit till Tierp och kollade på snabba bilar och motorcyklar . Det var VARMT men 100 kr var det klart värt , vi var bara där mellan 16-18.30 .

En av " grannpojkarna varvdär och körde hoj Charly . F men jag är osäker på om han gick vidare till idag , men fort gick det :)


När vi åkte hem tog vi " gamla" E 4an och stannade vid Månkarbogrillen , det var hur gott som helst .


Idag blir det nog en fixa , handla och chilla dag tror jag bestämt . Har börjat lyssna på en ny bok Sjöjungfrun av ja  jo Camilla . L :)


Idag säger vi grattis till Eskil som har namnsdag .

Ha det bäst och kram från mej   Marie

 

Ovido - Quiz & Flashcards