Fru E

Alla inlägg under juli 2013

Av Marie - 5 juli 2013 10:36

I går fick man vara lite ledig hela dagen från ved å ved . Vi var på guidad tur i Gamla Uppsala i museet och vid utgrävningarna och lunch vid Odingsborg , har inte varit där sedan vi gifte oss och åt våran middag där .

Men nu ska mera ved in som gubben snokat upp :) men i vedboden är det fullt så den veden får kapas och läggas på /i en kärra och ställas in under tak . Just nu så känns det som om vi har ved flera år framåt i tiden .

På måndag börjar jag jobba igen och det känns nästan skönt ska jag ärligt erkänna för hemma är det ingen vila, men ute får man i alla fall vara och lite färg har fått på sej så man ska inte klaga det finns de som har det värre -nej tror inte det.

Om vädret tillåter så ska vi grilla ikväll och det blir inte Flintastek som är det värsta kött jag vet !!!

Nej det bästa man kan grilla är karrè eller entrecotè .

En bra dag och kväll önskar jag er alla . Kram från mej M  

Nej nu måste jag sluta ,gubben står och trampar ,jag måste köra en av traktorerna :)


Av Marie - 2 juli 2013 10:15

Fortsättning med vedklyvning även idag , var ganska slut igår kväll kan jag lova :) Men vi kunde i alla fall sätta oss vid dukat bord ja fattas bara annat när grabbarna inte vill hjälpa till då får man laga mat . Men idag ska de hjälpa till att flytta alla löv till eldhögen och mindre grenar ska till klingan . De tar hjälp av traktorn så det går så bra så , lite ska de väl gör fast de har sommarlov :)
Ha en bra dag och kram från mej M

Ovido - Quiz & Flashcards