Fru E

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Marie - 27 mars 2012 08:04

God morgon !


Ja det gör jag faktiskt  det har varit lite väl lite bloggande den senaste tiden men nu kommer det i alla fall ett .

Jag ska börja med att sticka ut hakan om dessa ensamkomna flyktingbarn .1: varför kallas de barn , de ser inte ut som barn,  är man 16 är man inte ett barn . 2: Visar man ett reportage om dom så sitter de och spelar spel typ" 4 i rad " och hur många tonåringar sitter och gör det ?  3 : Varför är det bara pojkar som kommer ? 4: Varför är allt så vinklat . 5: Varför är det inte ett reportage där man pratar med de som har kommit hit, det skulle vara intressant :  Så många frågor som jag vill ha svar på och så lite tid . Men alla frågor  kan man inte skriva här det skulle se ut det . Flyktingfientlig  är jag inte men det ska väl vara nån jävla ordning tycker jag ,man måste ju ha nåt att erbjuda och jobb har vi ju inte då det är så stor ungdomsarbetslöshet redan som det är . Nej fy vad tråkigt detta blev då ,lite politik lättar alltid upp -eller hur :)


Jag jobbar kväll -igen och det är både bra och dåligt , vi behöver kolla på dörrar (inner) till huset typ 9 st , så det får väl bli på onsdag det då . Men vi vet ju vad vi ska ha ,vita spegeldörrar blir det .

Nu ska jag snart gå min dagliga promenad .

Kram på er alla från mej M  

Namnsdagsbarn idag är Rudolf och Ralf . Då kommer jag att tänka på att vi hade en teckningslärare ,som det hette på den tiden ( bild )som hette Ralf men han kallades för bananen och inte vet jag varför så grattis till honom då .

 

Ovido - Quiz & Flashcards