Fru E

Alla inlägg under juli 2011

Av Marie - 6 juli 2011 09:24

Undrar om jag och grabbarna ska åka och bada idag , får väl väcka upp den ena och fråga och ringa den andra . Ta med lite kaffe , nåt att äta och sitta på . Man behöver inte göra det så avancerat :) Det blir nog Berkinge   


I går var jag och min syster och hälsade på våran farmor , hon är 96 år och blir i november 97 . Hon är född 1914 och pigg men lite virrig men vem är inte det :) Hon berättade för oss att hon varit på en bussresa till Haparanda 1 vecka ( hon har inte långtråkigt må jag säga ) . Nu tyckte hon att det var så skönt att vara hemma   Hon är så söt .


I dag säger vi grattis till Jessika och Esaias som har namnsdag . Till resten av oss säger jag , ta hand om er och kramis   Marie

Av Marie - 4 juli 2011 14:24

Mannen har börjat jobba , inte så kul tycker han men jag har en vecka kvar och ska om det blir sol åka till Berkinge badet  , vi brukar försöka åka dit varje sommar . Har ni inte varit där så tycker jag absolut att ni ska åka dit , klart värt ett besök :)

Har varit på Gränby C och shoppat lite och träffade även några bekanta , bekanta vad tantigt det lät då , polare kan man inte säga men vänner låter kanske bättre.


I dag är det Ulrika och Ulla som har namnsdag , grattis till er .

När våran mor fyllde år fick hon i present av min syster och mej en middag så ikväll ska vi ut och äta på Lingon . Jag har aldrig varit där men har hört att det ska vara bra  och dyrt men det är ju inte alltid som det går hand i hand .


En bra kväll ska ni ha som inte ska gå på resturang ikväll , det är gott och mysigt att äta hemma oxå :)


  Marie

Av Marie - 2 juli 2011 09:53

Men det är ännu bara 20 grader ute . Jag ska fortsätta måla och nöta på så att det blir klart nångång :)


Fick jättegott bröd av grannen igår som vi tog till kaffet idag , tack för det .

I går var det konstigt väder , supervarmt , kladdigt och åskvärme men varken regn eller åska kom det .


Idag är det Rosa och Rosita namnsdag , grattis till er.


Angående damfotbolls vm så är mitt tips 2-1 till Nordkorea :) det brukar vara mycket snack och liten verkstad vad gäller de svenska damerna nämligen .

En bra lördag önskar jag er , kram Marie  

Av Marie - 1 juli 2011 09:02

Då var det vanlig svensk sommar . Men vad gör det  , jag ska ialla fall måla :) Det kommer fint väder igen , hoppas man ialla fall.

 

Måste bara tala om att Måns Z gjorde succe i tisdags på allsången enligt mej , kanske lite för mycke skåne men annars så ....

I dag är det Aron och Mirjam som har namnsdag , grattis på er .

För 4 veckor sen hade man 5 långa semester veckor framför sej , nu har man drygt 1 veckas semester kvar , typiskt . Men det har varit kanonskönt att vara ledig och speciellt i  5 veckor,  TACK !

Igår började de flytspackla toaletterna och nästa vecka görs resten och det blir klart .

Så här nära inflyttning har vi aldrig varit :)

kramar och ha det bra idag   Marie

Ovido - Quiz & Flashcards