Fru E

Alla inlägg den 20 februari 2014

Av Marie - 20 februari 2014 08:21

Suck , hämtar in tidningen och det första jag ser förutom att vintern is back ,är ett reportage om att stora parkeringen vid Ackis ska hålla stängt ett tag för där ska byggas ett garage . Detta har vi som jobbar där vetat om lääänge men ändå ställer man inte bilen hemma och tar cykeln eller bussen eller om man kan -går . Man kan inte skylla på att man bor utanför stan och att det inte finns någon buss som passar ,det tror jag att det gör .Jag jobbar oxå på Ackis och har arbetskamrater som bor i Östhammar,Knutby,Tärnsjö, Harbo och Österbybruk ,you name it och dom tar bussen och jag tror att vi har sporrat varandra att ändra ett invant beteende .

Man kanske inte har en buss precis utanför dörren men man kanske kan ta bilen en liten bit och sedan hoppa på en buss.

Du kanske har en granne som äker samtidigt som dej som du kan åka med . Jag vet det är superbekvämt att ta bilen

men är det värt att åka bil och stressa för att få en parkering istället för att ta bussen och vila ,kanske läsa lite   

nej jag tänkte väl det .

Jag bor i Ärentuna och har en buss utanför dörren kl 06.00 och skulle den inte passa så tar jag bilen till Svista och där har jag 3 bussar att välja på . Men okej vill du vara lat och bekväm var det då men kom inte till mej och gnäll .

Jag förstår dom som verkligen är beroende av att ta bilen och har barn som ska till fritids och Förskola men dom kanske har en plats snart  japp det var det om detta .


Jag är ledig fortfarande och ska till en vän på kaffe , trevligt . Men sen ska jag till Inter Sport - igen  och lämna in jackan som har en trasig dragkedja den skulla vara lagad men samma dragkedja sitter kvar -trasig . Nu kommer jag kräva ett presentkort för bensinen detta kostar att åka fram och tillbaka hm eller kan man inte det ?

En härlig torsdag till er och kram från mej M   











Ovido - Quiz & Flashcards